שיתוף
תגובות
חדשות » נדיר: יו"ר הכנסת יעניק לעמיתו המרוקני את הקוראן הזעיר בעולם
אמיר אוחנה הוא יו"ר הכנסת הראשון שהוזמן לביקור רשמי בפרלמנט של מדינה מוסלמית, ולכבוד המאורע ההיסטורי הוא יעניק לנשיא הפרלמנט קוראן בגודל 4.7 מ"מ בלבד
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה עם המתנה הנדירה | צילום: תנאור

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה שנמצא כעת בביקור היסטורי במרוקו בהזמנתו הרשמית של נשיא הפרלמנט המרוקני ראשיד טלבי אל עלמי, יעניק היום (חמישי) לעמיתו מתנה מיוחדת ויוצאת דופן, ספר קוראן הקטן בעולם שהודפס בטכנולוגיה ננו ישראלית לגודל מזערי של 4.7 מילימטר ועובי זעיר של 500 מיקרון.

לפני תחילת ביקורו הרשמי, פתח אוחנה את הביקור במרוקו בהנחת תפילין ובתפילה בבית הכנסת ברבאט שבו נהג להתפלל אביו, מאיר אוחנה. לדבריו "זו זכות גדולה עבורי להיות כאן היום ולשבת בכיסא בו ישב ונשא את תפילותיו יומיום אל מול ארון הקודש הזה ובערגה אמיתית פילל להגיע למקום אחד ויחיד"

אוחנה בבית הכנסת ברבאט | צילום: דוברות יו"ר הכנסת

ח"כ אוחנה הוא יו"ר הכנסת הראשון שהוזמן אי פעם לביקור רשמי בפרלמנט של מדינה מוסלמית. לקראת ביקור זה בחר יו"ר הכנסת מתנה עוצמתית שתשקף את המעמד, ותוענק על ידו בטקס מיוחד לנשיא הפרלמנט המרוקני המארח. המתנה, שהינה הקוראן הקטן בעולם, נעשה בפיתוח ייחודי על ידי מדענים ממחלקת הננו-טכנולוגיה באוניברסיטת תל אביב.

כדי לקרוא את האותיות הזעירות צריך מיקרוסקופ אלקטרוני המגדיל לפחות פי 3,000. בתוך תיבת זכוכית מהודרת שתוענק לנשיא הפרלמנט המרוקני, יוצג שבב המכיל את גרסת הננו הקטנה ביותר של הקוראן.

יו"ר הכנסת אוחנה אמר כי "הסכמי השלום שזכיתי להיות שר בממשלה שחתמה עליהם קורמים עור וגידים וכעת – פריצת דרך משמעותית ברמה הפרלמנטרית. לרגל המאורע אעניק למקבילי המרוקאי את הקוראן הקטן בעולם בטכנולוגיית ננו, דבר המבטא את החיבור בין הישן לחדש, בין ההיסטוריה לבין הקדמה, תוך כיבוד המסורת והעבר".

בשבב הקוראן, אותו הפיקה חברת התכשיטים הישראלית "תנאור" בפעם הראשונה, חרוטות למעלה מ-320 אלף אותיות. ההשוואה בין יחידת ננו למטר, היא כהשוואה בין גודלו של זית לגודלו של כדור הארץ. בסופו של התהליך התקבלה "צלחת" העשויה מחומר סיליקון המכילה בתוכה אלפי יחידות של הטקסט הממוזער, ואלו מופרדים לשבבים בודדים באמצעות מסור חיתוך ליהלומים.

עוד מבחזית החדשות

בתום הטקס החגיגי צפויים יו"ר הכנסת ומארחו למסור הצהרות לתקשורת ולחתום על מזכר הבנות רשמי שתכליתו פיתוח שיתוף פעולה בין-פרלמנטרי למען חיזוק היחסים שבין מדינת ישראל לממלכת מרוקו.

בנוסף, במהלך ביקורו צפוי יו"ר הכנסת להיוועד עם בכירים בממשלת מרוקו וכן עם ראשי הקהילה היהודית בממלכה. לדברי אוחנה "כולי תקווה שחיזוק היחסים בין ממלכת מרוקו לבין מדינת ישראל יפתח אופקים חדשים בפני הממלכה, שבזכות אומץ הלב של מלכה, המלך מוחמד השישי, תראה עתיד טוב ומתקדם לבניה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים