שיתוף
תגובות
חדשות » נגמ"ש העתיד של צה"ל: "מפלצת"
על נגמ"ש "האיתן" הורכבו אמצעים טכנולוגיים, והוא יכול לשנות את כללי המשחק במלחמה בה יידרש צה"ל לתמרן בעומק לבנון | לוחמי סיירת הנח"ל: "זו חוויה"
נגמ"ש איתן | צילום: דובר צה"ל

נגמ"ש "האיתן" העתידני של צה"ל יכול לשנות את כללי המשחק במלחמה בה יידרשו הלוחמים לתמרן בעומק שטח לבנון. מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי הנחה להאיץ את תהליך ייצור הנגמ"ש ולהטיל את תהליך הקליטה וההטמעה בכוחות היבשה על חטיבת הנח"ל. הנגמ"ש אמור לסייע בתמרון בעומק שטח האויב, בחציית אזורים סלעיים, מדרונות תלולים, מעברים מורכבים ואף בלב שטחים בנויים עם מטעני חבלה.

נגמ"ש איתן | צילום: דובר צה"ל

בתום דיונים בתוך אוגדה 162 בפיקודו של תא"ל נדב לוטן, הוחלט כי הקליטה תוטל על לוחמי סיירת הנח"ל, שבמצב מלחמה נדרשים להגיע עמוק מאוד בשטח האויב עם חציית שטחים מורכבים.

עוד מבחזית החדשות

נגמ"ש האיתן נע על גבי שמונה גלגלים, בשונה מנגמ"ש הנמר שנע על גבי "זחל", בדומה לטנקי המרכבה. שמונת הגלגלים מאפשרים לטנק לנסוע על גבי סלעים וצירי כורכר, אך גם על כבישים סלולים וכך להגיע במהירות של עד 90 קמ"ש לכל גזרה ברחבי הארץ, ולא בהכרח על גבי מובילים (סמי טריילרים).על פי גורמי צבא, הנגמ"שים החדשים יאפשרו לצה"ל גמישות גבוהה, מפני שבמלחמות ומבצעי עבר, התקשה צה"ל להעביר נגמ"שים וטנקים מדרום לצפון ולהיפך, בשל כמות מוגבלת של מובילים.

במהלך אימון לוחמי סיירת הנח"ל עם הנגמ"ש בבית הספר לניוד מבצעי (בלנ"מ), הם סיפרו כי בניסויים שבוצעו לנגמ"ש התברר שהוא מסוגל לנסוע לטווח של 100 ק"מ גם כשכל גלגליו ללא אוויר. כשהגלגלים נפגעים מירי, הם מתנפחים באופן אוטומטי.

על נגמ"ש ה"איתן" הורכבו מקלעים ואמצעי ראיית לילה. בשנה הבאה ישולבו בו מערכות מיגון אקטיביות בשם "חץ דורבן", ובעתיד גם תותחים. הלוחמים שעוברים את ההכשרה תיארו את השימוש בנגמ"ש כ"חוויה". לדבריהם "יש בו מזגן בגודל של קיה פיקנטו, צורה של סכין שמאפשרת להגן עלינו ממגוון איומים, הכיסאות נוחים מאוד, קל לפריקה, מאפשר שליטה בו בקלות מבלי להוציא את הראש החוצה. סוג של מפלצת שטח שתעזור לנו לתמרן במלחמה הבאה הכי מהר לכפרים של חיזבאללה בלבנון".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. עד שלא מרכיבים על האיתן הגנה אקטיבית נגד טילים כמו " חץ דורבן" אפשר להשתמש בו האטרקציה בדיסנילנד.

  2. רק תראו מה הלוחמים של גולקנוף , גפני ושאר המשתמטים בתרוצים שונים מפסידים .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים