שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נאטם בית המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים
בתום ישיבת הקבינט הוחלט על שורת צעדים שנועדו לבלום פיגועים נוספים | ביתו של המחבל פונה ונאטם | בלילה סוכל פיגוע בקדומים: מחבל חדר ליישוב וחוסל
איטום בית המחבל | צילום: דוברות המשטרה

כבר הבוקר (ראשון) נאטם ביתו של המחבל עלקם חיירי, שרצח בליל שבת שבעה בני אדם בנווה יעקב. מהמשטרה נמסר כי האיטום של כל פתחי בוצע "לאחר קבלת האישורים הנדרשים ובהוראת הדרג המדיני".

כוחות משטרה של מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב וצה"ל פעלו בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים לאיטום בית המחבל. מהמשטרה נמסר כי "בית המחבל נתפס עוד בליל הפיגוע בידי כוחות משטרה ומג"ב שפינו את יושביו וביצעו מעצרים של קרוביו ובני משפחת המחבל. "הפעילות המבצעית הסתיימה לפנות בוקר ללא חריגים, ובית המחבל פונה ונאטם".

עוד מבחזית החדשות

השר בן גביר בירך על אטימת בית המחבל ואמר: "טוב שהצעתי לאטום את הבית התקבלה ומהירות האטימה משדרת מסר לאויב, אבל חייבים עוד מגוון צעדים שיבהירו לטרור שיצאנו להתקפה. נצטרך ליישם עוד מגוון צעדי תגובה כדי להבהיר לטרור שיש ממשלה חדשה בירושלים ושישראל יוצאת להתקפה ולא רק מתגוננת על נפשה".

בתגובה על הפיגועים בירושלים, החליט הקבינט אמש על תגבור כוחות משטרה וצבא וגם על גל מעצרים בהיקף נרחב. גם הלילה (מוצאי שבת) נרשמו תקריות ביטחוניות וביניהם, עימותים קשים בג'בל אל-מוכבר ובשועפאט שבמזרח ירושלים, וניסיון פיגוע ביישוב קדומים, כאשר מחבל חמוש באקדח חדר ליישוב ונורה למוות.

הכוננות המשטרתית נמצאת ברמה הגבוהה ביותר מאז הפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים. עשרות קרובי משפחה ומקורבים של המחבלים כבר נעצרו, וצפויים מעצרים נוספים. שלושה מהנרצחים הובאו למנוחות אמש אשר נתן מורלי ז"ל בן ה-14 ובני הזוג אלי ונטלי מזרחי, בני 48 ו-45 .

בבית החולים הדסה הר הצופים מטופלים שניים מפצועי הפיגוע בנווה יעקב. הפצועים, בני 20 ו-15, נותחו ביליל שבת. מבית החולים נמסר הבוקר כי חל שיפור במצבם, שמוגדר הבוקר בינוני ויציב.

אתמול הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה נרצחים נוספים בפיגוע, איליה סוסנסקי ז"ל בן 26, שאול חי ז"ל בן 68 ורפאל בן אליהו ז"ל שיצא לסייע לפצועים ובנו נפצע בפיגוע. הנרצחת השביעית היא אירינה קורולובה, אזרחית אוקראינית שעלתה לארץ לפני שש שנים ועבדה בסיעוד. הלוייתו של שאול חי תצא מבית ההספד האשכנזי "קהילות ירושלים" בגבעת שאול בשעה 13:00. הלווייתו של רפאל בן אליהו תצא בשעה 12:00 מבית ההספד "קהילת ירושלים" בהר המנוחות.

בתום ישיבת הקבינט אמש התקבלו ההחלטות הבאות: בית המחבל ייאטם מיידית לקראת הריסתו. ישללו זכויות הביטוח הלאומי והטבות נוספות ממשפחות מחבלים תומכות טרור. ישללו תעודות הזהות ממשפחות מחבלים תומכות טרור. יתווספו אלפי אזרחים נושאי נשק באמצעות זירוז והרחבה של רישוי מתן כלי ירייה. יקודמו "צעדים לחיזוק ההתיישבות". המשטרה והצבא יתגברו את הכוחות ויבצעו מעצרים בהיקף נרחב, בין היתר, לאיסוף נשק בלתי חוקי.

עוד מבחזית החדשות


ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת הקבינט כי: "הממשלה הזאת תפעל בתקיפות, בנחישות ובעוצמה נגד הטרור. איננו מחפשים הסלמה, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש. אני קורא שוב לאזרחי ישראל: אל תיקחו את החוק לידיים. אנחנו לא בימי המחתרת. יש לנו מדינה ריבונית, עם צבא, ממשלה וכוחות ביטחון מעולים". השר איתמר בן גביר צייץ לאחר ישיבת הקבינט: "בקרוב אביא לכנסת את חוק עונש מוות למחבלים ומקווה שנעביר אותו ברוב גדול".

בשיאה של המתיחות הביטחונית, יגיע לביקור בארץ שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן. הביקור תוכנן עוד לפני הפיגועים האחרונים. בלינקן ינחת היום בקהיר, ומחר הוא צפוי להגיע לישראל ולהיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אלי כהן ובכירים נוספים. בהמשך הוא צפוי להיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. רבותי מעכשיו תגובה מיידית לכל פיגוע שיבואו כמויות של יהודים לביתו של המחבל ימש וישתינו על הבית וכמובן על כל המשפחה מה שנקרא חוק ההשתנה . פשוט להשתין על כל המשפחה ועל הבית רק זה בעז"ה ימנע מהם להרוג אותנו מי שיכול שידבר ע"ז עם בן גביר פשוט רעיון פצצה דיברתי כבר עם היועמ"ש בהרב מיארה היא כמובן אישרה את זה בשמחה רק שישתו הרבה קולה לפני זה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים