שיתוף
תגובות
חדשות » מתקפת טילים קטלנית על העיר קייב
המלחמה באוקראינה
ראש העיר קייב: "קייב עשויה להיות בדרך לחורף הגרוע ביותר מאז מלחמת העולם השנייה" | לפחות ארבעה נהרגו ועשרות נפצעו באחת ממתקפות הטילים הקטלניות שידעה אוקראינה
התקפה בקייב | צילום: שאטרסטוק

לפחות ארבעה בני אדם נהרגו וכ-20 נוספים נפצעו במתקפת טילים בקייב, אמש – כך לפי המנהל הצבאי של הבירה האוקראינית. המתקפות הללו גורמות לכך שחלקים רבים באוקראינה נותרים ללא חשמל ומים בחורף הקשה, זאת מלבד עשרות הנפגעים הישירים בהפצצות.

ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, פרסם בעמוד הטלגרם שלו שבין ההרוגים נערה בת 17. בראיון לטלויזיה המקומית אמר, כי 31 טילים נורו לכיוון קייב, וכי 21 מתוכם הופלו על ידי מערכות ההגנה האווירית האוקראיניות. קליצ'קו הסביר, כי חלק מהטילים פגעו במתקני תשתית קריטיים ולכן חלק מהעיר מנותקת מחשמל ומים. "אנחנו עושים הכל כדי להחזיר את זרם החשמל ואת אספקת המים", הודיע ראש העיר קייב. בריאיון לעיתון הגרמני 'בילד' אמר קירצ'נקו כי העיריה נערכת לאפשרות של פינוי חלקים מהעיר בגלל חוסר בגישה לחשמל ומים שיקשו מאוד על החיים בחורף האירופאי הקר. "ייתכן שנצטרך לפנות חלקים מהעיר, קייב עשויה להיות בדרך לחורף הגרוע ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. זה התרחיש הגרוע ביותר", אמר.

כתבת ה-CNN, יוליה קאסייבה מספרת כי אי הסדרים באספקת החשמל והמים, משפיעים על כל בתי העסק בעיר – בכך שהחנויות, המסעדות ובתי הקפה סגרו את שעריהן. "יש פקקי ענק, חלק מהרמזורים לא עובדים. שוטרים מכוונים את התנועה בכבישים. בכניסות לסופרמרקטים אפילו נרשם תור".

עוד מבחזית החדשות

בעקבות התקיפות הרוסיות, נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, קורא לכנס בדחיפות את מועצת הביטחון של האו"ם לקבלת החלטות בעניין המץקפות על ארצו. בציוץ שפרסם בטוויטר כתב זלנסקי: "רצח אזרחים והרס תשתיות אזרחיות הם פעולות טרור. אוקראינה תמשיך לדרוש תגובה נחרצת מהעולם לפשעים הללו".

על רקע המתקפות, הודיע מזכיר ההגנה האמריקני אנתוני בלינקן, על חבילת סיוע צבאי חדשה לאוקראינה בשווי של כ-400 מיליון דולר.החבילה כוללת כלי נשק, אמצעי לחימה וציוד הגנה אווירי. גורם רשמי בבית הלבן אמר לרשת CNN כי בחבילה תחמושת למערכות קרקע-אוויר, 150 מקלעים כבדים עם כוונות טרמיות, תחמושת למערכות HIMARS וכן תחמושת ארטילרית. בלינקן אמר בהצהרתו: "נמשיך לתמוך באוקראינה כל שיידרש, כדי שהיא תוכל להמשיך להגן על עצמה ולהיות בעמדה החזקה ביותר ליד שולחן המשא ומתן, בבוא העת".

בתוך כך, אתר האינטרנט של הפרלמנט האירופי קרס בשל מתקפת סייבר, זאת מייד לאחר שהוצהר שם כי רוסיה היא מדינה שנותנת חסות לטרור. דובר הפרלמנט אמר כי "אנשי אבטחת סייבר פועלים לתיקון התקלה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מעניין איך קייב חותפת טילים כשהיא מרושתת במערכות הגנה נגד טילים מארה"ב ,איחוד האירופי ובריטניה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים