שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מתקפת טילים יוצאת דופן על קייב הלילה
מתקפה שמינית של רוסיה על קייב בשבועיים האחרונים | בתקיפה נעשה שימוש במל"טים וטילים וכלל הנראה גם טילים בליסטיים
מתקפת טילים אילוסטרציה | צילום: לפי סעיף 27א'

הרשויות באוקראינה דיווחו הלילה (שני) על מתקפה רוסית נוספת על עיר הבירה קייב. זוהי תקיפה שמינית בשבועיים האחרונים. התקיפה תוארה כ"יוצאת דופן" מבחינת היקף הטילים והמל"טים ששוגרו הפעם. המתקפה כללה גם טילי שיוט וכנראה גם טילים בליסטיים, אך לטענת הרשויות האוקראיניות מערכות ההגנה האווירית באזור יירטו את מרביתם.

ראש העיר קייב, ויטלי קליצ'קו, אמר כי בעקבות היירוטים פגעו רסיסים במספר מכוניות ברובע סולומיאנסקי וגרמו להן להתלקח ובנוסף גם הסבו נזק לבניין באזור. שלושה בני אדם נפצעו במתקפה. קליצ'קו ציין כי שתי מכוניות עלו באש גם ברובע דרניצקי, ורסיסים נפלו גם בגן החיות שברובע שבצ'נקו. מהמנהל הצבאי בקייב נמסר כי רסיסים פגעו גם ברובע אובולון.

עוד מבחזית החדשות

ראש המנהל הצבאי בקייב, סרגיי פופקו, תיאר את המתקפה כ"יוצאת דופן בצפיפותה", ולדבריו שוגרה במהלכה הכמות הגדולה ביותר של טילים ששוגרו עד כה בבת אחת ובפרק זמן קצר. "לפי המידע הראשוני, רובם המוחלט של יעדי האויב במרחב האווירי של קייב זוהו והושמדו", הוסיף. לצד המתקפה על קייב נשמעו לפנות בוקר אזעקות באזורים רבים באוקראינה, אך לא דווח על אירועים חריגים.

המתקפה הלילה מצטרפת לגל מתקפות טילים ומל"טים של רוסיה נגד ערי אוקראינה בשבועות האחרונים, שחלקן הביאו למותם של עשרות בני אדם בערים כגון אומן וחרסון. במתקפות עושה רוסיה שימוש במל"טים מתאבדים מתוצרת איראנית,

אמש התריעה ארה"ב כי אחרי שהשתמשה ברוב המל"טים שקיבלה מאיראן (400 מאז אוגוסט לטענת האמריקאים), רוסיה מבקשת לרכוש כלי טיס נוספים. היועץ לביטחון לאומי ג'ון קירבי ציין כי הרוסים מעוניינים לרכוש כלי טיס מתקדמים וקטלניים יותר, והזהיר גם מעצם העמקת השותפות בין איראן לרוסיה באופן שעלול לדבריו לפגוע גם בשכנותיה של איראן במזרח התיכון.

אמש ערכה שגרירות ישראל בקייב קבלת פנים לרגל חגיגות העצמאות לישראל. גם במהלך האירוע הזה נשמעו אזעקות בעיר, אך מאחר והאירוע התקיים במתחם מוגן, קבלת הפנים המשיכה כסדרה. באירוע השתתפו יותר מ-600 אורחים, בהם מיכאילו פודוליאק, יועצו של הנשיא וולודימיר זלנסקי, וסגן שר החוץ האוקראיני, מקסים סובח. סובח, שהיה נואם הכבוד באירוע, בירך את ישראל והדגיש כי אוקראינה שואבת השראה עמוקה ממאבקה לעצמאות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים