שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מתן כהנא בראיון: "הממשלה העתידית מפחדת לקחת את מושכות השלטון"
מתן כהנא התראיין על הממשלה המיועדת בראשות בנימין נתניהו ואמר: "כל מה שקורה בחמישים ימים האחרונים הוא מאוד ביזארי – אין סיבה שהם לא יקימו ממשלה יומיים אחרי"
מתן כהנא | צילום: דני שם טוב. דוברות הכנסת

השר המיועד לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר סיכם בסוף השבוע שעבר עם ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו כי יבוטל סעיף שמונע ריצה לכנסת בגלל אמירות גזעניות.  תיקון זה לחוק זכה לכינוי "חוק מרזל" שכן הוא יאפשר לברוך מרזל לרוץ לכנסת אם הסעיף אכן יבוטל. השר לשעבר לשירותי דת, חבר הכנסת מתן כהנא התראיין היום (ראשון) ברדיו 103FM והביע את דעתו בנושאים של הפרק.

לגבי קרב התיקים בליכוד, ערב ההשבעה לכנסת אמר חבר הכנסת ״היו בחירות, הם קיבלו 64 מנדטים, קדימה, שיקימו ממשלה. הרי כל מה שקורה בחמישים וכמה ימים האחרונים הוא מאוד ביזארי, מעלה בי חשד כבד שהם פשוט מפחדים לקחת את מושכות השלטון. הרי אין סיבה שהם לא יקימו ממשלה יומיים אחרי הבחירות. כלומר, יש סיבה, שהיא חוסר האמון הגורף של כל חלקי הקואליציה בראש הממשלה. אם  שר האוצר העתידי קורא לראש הממשלה "שקרן בן שקרן", ברור למה הם רוצים את כל הכסף במזומן. וגם ראש הממשלה חושד באנשי מפלגתו ולכן הוא מעביר כל מיני חוקים שימנעו מהם להסתובב עליו״.

עוד מבחזית החדשות

כאשר נשאל כהנא האם ראוי בעיניו לצאת להפגנות, השיב כי "א׳, הפגנה זה דבר חוקי ודרך לגיטימית לבטא חוסר שביעות רצון של אנשים מהשלטון, ואני משוכנע לחלוטין שגם הממשלה הבאה לא תפגע בחופש ההפגנה. אבל צריך לראות, הרי הכל דיבורים ודיבורים, הם לא התחילו, צריך לראות לאן זה הולך. ראיתי בעצמי בכל מיני עיתונים שגם אנשי ליכוד מודים שכל החקיקות האלה, שהם הבטיחו עכשיו בהסכמים הקואליציוניים, גם בארבע כנסות שיעבדו כל אחת ארבע שנים, אי אפשר לחוקק את כל החוקים האלה. ואנחנו נהיה שם כדי להילחם בהם ככל יכולתנו״. ״הסכמים חתומים וסגורים עם נתניהו אף פעם לא יבטיחו לזה שמשהו מהם יתקיים. לא לחינם הם עכשיו כל כך לחוצים לגבות את הכול במזומן. מחלק מהדברים אני בהחלט מאוד מאוד מוטרד, כמו למשל הניסיון להפוך את הצבא לפוליטי באופן מלא, הרי אני לא יודע עד כמה הציבור מודע לזה שלפי ההסכמים הקואליציוניים, סמוטריץ׳, כשר בתוך משרד הביטחון׳ הולך למנות אלוף בצה״ל ותת אלוף בצה״ל. אתמול גם התבשרנו שגם את הרב הראשי בצה״ל הולכים למנות בצורה פוליטית״.

עוד אמר כהנא ״נבחר פה שלטון וזכותו למשול. אני חושב שבטח בנושאים ביטחוניים, אם הם עכשיו יממשו את כל מה שהם צעקו עלינו במהלך השנה וחצי שאנחנו היינו בשלטון, אז אנחנו צפויים פה להידרדרות ביטחונית מאוד מאוד מהירה. אני חושב שגם פגיעה בבתי המשפט, שהאיזון בין שלושת הרשויות הוא לא מוצלח והיום יש יותר מידי כוח בבית משפט". לטענת כהנא  "האופן שבו הם מתכננים לעשות את זה, זה פשוט להעביר את כל החוק לצד השני וזה לא ייצור פה את האיזון הראוי והנדרש בין הרשויות. כל מיני דברים שבאמת ייקחו אותנו למקום לא טוב, אבל בינתיים אנחנו בשלב ההבטחות והאיומים, בואו נראה, נתפלל כולנו שכשהאחריות תהיה להם על הכתפיים הם יבינו שיש גם ללקוח מגבלות״. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים