שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » מתכננים יציאה לחו"ל? תצטרכו לשלם יותר
מחיר הקורונה
רציתם לטוס? אתם מחויבים להציג תוצאת בדיקת קורונה שלילית? מעתה תוכלו להיבדק אך ורק בבתי החולים, ובתשלום
טיסות בעידן קורונה | צילום: Tatiana Buzmakova, שאטרסטוק

משרד הבריאות העביר לכלל קופות החולים הנחיה חדשה ולפיה החל מסוף החודש הלועזי הנוכחי יחדלו קופות החולים לבצע בדיקות קורונה למבוטחים בטרם יציאה לחו"ל. מבוטחים המעוניינים לטוס לחו"ל, יידרשו לבצע בדיקת קורונה בבית החולים ובאופן פרטי.

יצוין, כי כיום מתנהל ההליך על פי נוהל ולפיו קיימת זכות קדימה לביצוע בדיקה לטסים לחו"ל. אלא שכאמור, בהתאם להנחיה החדשה עליה חתמה ראש מחלקת בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי, יבוטל הנוהל. משמעות הביטול בין היתר, היא ביטול הנחיית מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב שאסר על בתי החולים לבצע בדיקות קורונה פרטיות (למרות זאת בתי חולים אחדים המשיכו לתת בדיקות קורונה בניגוד להנחיות).

בקופות החולים הגיבו להנחיה החדשה ברגשות מעורבים. "היינו שמחים לא לערוך את הבדיקות הללו", אמר גורם באחת מקופות החולים בשיחה עם 'ויינט'. לדבריו, "כרגע אנחנו עוד יכולים לעמוד בזה, כי מדובר במספרים קטנים, אבל ברגע שיתחיל החורף, כל בדיקה חשובה ולכן לא נוכל לקחת עליהן אחריות". יחד עם זאת, סבור הגורם, כי "להעביר את הבדיקות לבתי החולים זה להחליף בעיה בבעיה אחרת, משום שגם הם יצטרכו לפנות את המשאבים שלהם לבדיקות הקורונה בחורף, וזו הרי תשתית ציבורית", והדבר לא מהווה פיתרון אמיתי.

גורם אחר בקופות החולים הסביר, כי "הסיבה שלא נוכל להמשיך לעשות את הבדיקות לנוסעים לחו"ל היא לא רק מחשש שהן יעמיסו עלינו, אלא גם משום שישנה בעיה של גביית תשלום עבור השירות הזה כחלק מפעילות קופת החולים".

יצוין כי מאז פתיחת השמיים התמודדו קופות החולים עם קשיים ביורוקרטיים בהנפקת תוצאות הבדיקה, ובהן ציון שם הנבדקים באנגלית.

ממשרד הבריאות נמסר, כי "על מנת לייעל את מערך הבדיקות הלאומי, הוחלט כי קופות החולים, אשר הגדילו משמעותית את יכולות מערך המעבדות שלהן, יבצעו את הבדיקות למבוטחים סימפטומטיים ולקטיעת שרשרות ההדבקה. מבוטחים הנדרשים לבדיקה עבור נסיעות פרטיות לחו"ל יבצעו בדיקות אלו תמורת תשלום בבתי החולים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים