שיתוף
תגובות
חדשות » מתיחות לקראת ליל תקיפות בצפון ובדרום
הקבינט התכנס להחליט על צעדי תגובה לאחר המטח הכבד לצפון | נתניהו: : "הוויכוח הפנימי לא ימנע פעולה, נכה באויבינו" | "אויבינו ישלמו מחיר על כל תוקפנות"
ראש הממשלה בהערכת מצב | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הערב (חמישי) לישיבה ראשונה זה כחודשיים, אחרי ירי של 34 רקטות מלבנון לשטח ישראל, שיגור פצצות מרגמה למטולה ורקטות ששוגרו מעזה בליל הסדר – לצד עימותים בהר הבית.

מהערכות מצב שקיימו ראשי מערכת הביטחון עם ראש הממשלה ושר הביטחון, נראה שצפוי לילה של תקיפות בצפון ובדרום. עוצמת התגובה בצפון צפויה להיקבע בקבינט. "אנחנו עושים מאמצים לבדל זירות ולא להיגרר להסלמה כוללת, אבל כמובן להחזיר את ההרתעה. תגובה חריפה בעזה תהיה בלי קשר לצפון", אמרו גורמי ביטחון.

עוד מבחזית החדשות

בפתח הדיון, שהחל באיחור בעקבות התארכות הדיונים שקדמו לו, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הבהרתי בימים האחרונים שאויבינו לא יטעו בנו. הוויכוח הפנימי בישראל לא ימנע מאיתנו לפעול נגדם בכל מקום ובכל עת שיידרש. כולנו בלי יוצא מן הכלל מאוחדים בזה".

על העימותים במסגד אל-אקצא, אמר נתניהו: "אין לנו שום עניין לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית. אנחנו קוראים להרגעת הרוחות ונפעל בתקיפות נגד קיצונים שנוקטים שם אלימות".

עוד הוסיף ראש הממשלה "באשר לתוקפנות עלינו מהזירות השונות, נכה באויבינו וישלמו מחיר על כל מעשה תוקפנות. אויבינו יגלו שוב שברגעי מבחן אזרחי ישראל עומדים מאוחדים ומלוכדים ומגבים את הפעולות של צה"ל ושאר זרועות הביטחון כדי להגן על מדינתנו ואזרחינו".

יו"ר ש"ס אריה דרעי, שעדיין חבר בקבינט על אף שפוטר מתפקידיו בממשלה בעקבות פסיקת בג"ץ, זומן לדיון – אך לא הגיע. בתום הערכת מצב שקיים שר הביטחון יואב גלנט מוקדם יותר הוא הורה לקדם את כל אפשרויות התגובה.

חבר הקבינט ישראל כץ אמר באולפן ynet לפני תחילת הדיון: "עזות המצח, הירי הזה, מחייב תשובות. התגובה צריכה להיות קשה. ראשי הטרור בעזה נושאים באחריות על כל המשתמע מזה. בכל גזרה צריך לפעול בהתאם. מה שקרה בלבנון מחייב תגובה עוצמתית. אם ההרתעה תיסדק אפילו בקצת, נגיע למצב שלא נוכל לעמוד מולו. חייבים להגיב ולהשיב את ההרתעה".

נהריה וכרמיאל הודיעו על פתיחת מקלטים לאחר ירי הרקטות בצהריים, המטח הכבד ביותר לצפון מאז מלחמת לבנון השנייה. גם באשקלון הודיעו על פתיחת מקלטים ומיגוניות. הם הדגישו כי הדבר נעשה כדי להגביר את תחושת הביטחון, ואין הנחיות מיוחדות כרגע.

ירי הרקטות והמרגמות אתמול בערב מעזה כוון בין היתר לבסיס כיסופים, שם שהה הרמטכ"ל הרצי הלוי בליל הסדר, וקיים את הסדר עם החיילים. שתי רקטות שוגרו מהרצועה בזמן ליל הסדר, ואחת מהן נפלה בשטח ישראל, ליד הגדר.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר כי שוחח בצאת החג עם ראשי רשויות בצפון ובדרום: "בשם העם כולו הבעתי תמיכה וביקשתי לחזק אותם ואת כלל התושבים, שנאלצים לחגוג את חג הפסח תחת אש מצד חורשי רעתנו".
עוד הוסיף הנשיא "מדינת ישראל תפעל בכל המישורים בכדי לשמור על ביטחונה וביטחון אזרחיה. אני תובע מהקהילה הבינלאומית לגנות בתוקף את ההפרה הגסה של החוק הבינלאומי ולא לתת יד לטרור ופגיעה בחפים מפשע".

יו"ר המחנה הממלכתי, ני גנץ אמר בהצהרה הערב כי "יש לנו מפעל מטרות ובנק מטרות חסר תקדים. אם יידרש לשים סוף לשקט של 17 השנים האחרונות, נעשה זאת ונגבה מחיר כבד. אם צריך לתקוף בעוצמה בעזה אין בעיה לעשות זאת. אני מבקש להגיד לאויבינו – מול ירי על בתי תושיבנו אין קואליציה ואין אופוזיציה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים