שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » מתיחות ביחסי ישראל מצרים: מזהירים מהסלמה והאלימות נגד העם הפלסטיני
בהודעה שפרסם משרד החוץ המצרי קראו לקהילה הבינלאומית, "לא להקל בראש בשיח והרטוריקה הגוברים שמובילים להסלמה ולהקצנת האלימות"
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי | צילום: 360b, שאטרסטוק

בהודעה חריגה שהוציא אמש (שישי) משרד החוץ המצרי, הזהיר מפני "ההסלמה והאלימות נגד העם הפלסטיני", וציין כי "בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-200 פלסטינים, המספר הגדול ביותר של הרוגים זה שנים רבות, מה שמבשר על סכנת הדרדרות לקראת שפיכות דמים נוספת". באופן חריג, נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, לא התקשר עדיין ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו כדי לברך אותו על נצחונו בבחירות.

עוד הזהירו במצרים מפני "ההשלכות המסוכנות של המשך ההסלמה הנוכחית", ויצאו בקריאה לקהילה הבינלאומית לפעול להרגעת המצב "ולא להקל בראש בשיח והרטוריקה הגוברים שמובילים להסלמה ולהקצנת האלימות". 

עוד מבחזית החדשות

כמו כן, משרד החוץ הירדני פרסם הודעת גינוי ברוח דומה וכתב "מסע ההסלמה הצבאי הישראלי מאיים לעורר מעגל אלימות חדש, שכולם ישלמו את המחיר עבורו". דובר המשרד, סינאן אל-מג'אלי, טען כי הפלישות הישראליות התכופות לערים פלסטיניות דוחפות להסלמה מסוכנת. הדובר קרא לקהילה הבינלאומית לפעול לספק הגנה לעם הפלסטיני, ולהתחיל במאמץ אמיתי להשגת "שלום צודק שמסיים את הכיבוש ומוביל להקמת מדינה פלסטינית עצמאית" שבירתה ירושלים המזרחית על בסיס קווי 67.

מצרים פועלת בשנים האחרונות למצב את עצמה כשחקן חשוב בסכסוך הישראלי פלסטיני, בעיקר בכל הקשור להורדת המתיחות ברצועת עזה, הזרמת הכסף הקטארי למימון הפקידות ברצועה ושיקום המבנים בה. ישראל מייחסת חשיבות רבה לקשר עם א-סיסי, המשתתף בפסגה הערבית סינית בריאד בירת סעודיה עם מנהיגים מהמפרץ הפרסי ויו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס.

לדברי יו"ר הרשות הפלסטינית "אין היום בישראל פרטנר שמאמין בפתרון שתי המדינות על בסיס החלטות הקהילה הבינלאומית וההסכמים החתומים" ולכן הוא קרא לקהילה הבינלאומית "לא לשתף פעולה עם אף ממשלה בישראל שלא מאמינה בעקרונות אלו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים