שיתוף
תגובות
חדשות » מתחת לרדאר: סמנכ"לים של משרד החוץ ביקרו במוסקבה לפני שבוע
סימונה הלפרין ויהושע זרקא נפגשו עם סגן שר החוץ הרוסי ודנו "בעניינים אסטרטגיים" | שבוע מאוחר יותר נועדו שגריר רוסיה בישראל עם אנשי משרד החוץ והמל"ל
הקרמלין במוסקבה | צילום: שאטרסטוק

על פי דיווח ברוסיה, ביקרו במוסקבה ב-3 במאי, סמנכ"לית אירופה-אסיה במשרד החוץ, סימונה הלפרין, וסמנכ"ל לסוגיות אסטרטגיות יוש זרקא. השניים נועדו עם סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ורשינין, הממונה על המזרח התיכון וצפון אפריקה. ככל הידוע, מדובר בביקור ראשון של דיפלומטים ישראליים בדרג כה בכיר בבירת רוסיה מאז פרצה המלחמה עם אוקראינה.

למחרת הפגישה, דיווח משרד משרד החוץ הרוסי על קיומה, בניגוד למשרד החוץ בישראל שלא התייחס לעניין. על פי הודעת הרוסים, הצדדים קיימו "דיון מקיף בסוגיות אזוריות אקטואליות, הנמצאות על שולחן מועצת הביטחון והעצרת הכללית של האו"ם. תשומת לב מיוחדת הופנתה למצב הסכסוך הערבי-ישראלי, בדגש על ההכרח להחיות את כל המסלולים של ההסדרה במזרח התיכון. כמו כן, הצדדים החליפו דעות בדבר האירועים הסדירים הנוגעים לסוגיות המזה"ת, לרבות ההחלטות הרגילות במסגרות העצרת הכללית ומועצת זכויות האדם של האו"ם".

עוד מבחזית החדשות

בירושלים אישרו את דבר הפגישה, וממשרד החוץ נמסר כי עסקה בנושאים אסטרטגיים, כאשר הכוונה ככל הנראה לתכנית הגרעין של איראן. יש לציין, כי עצם הגעת נציגים ישראליים בכירים למוסקבה היא אירועי חריג, שכן דיפלומטיים מערביים מחרימים את רוסיה ונמענים מלבקר בה, מאז פלשה לאוקראינה.

עוד מתברר כי זו לא הייתה הפגישה היחידה בין הצדדים. שישה ימים אחריה, ב-9 וב-10 במאי, נפגש שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב ונציג מיוחד של שר החוץ הרוסי, ולדימיר ספרונקוב, עם נציגי משרד החוץ והמועצה לביטחון לאומי של ישראל. גם הפעם במשרד החוץ ובמשרד רה"מ בחרו לשמור על פרופיל נמוך, בניגוד לשגרירות רוסיה, שהעלתה ציוץ על הפגישה בליווי צילום של משתתפיה לחשבון הטוויטר הרשמי.

מאז החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה, ישראל לא הצטרפה לסנקציות הבינלאומיות, אך כן שיגרה סיוע הומניטרי ומערכת התרעה נגד טילים. ל

אנה ז'רובה, מייסדת העמותה "חברים ישראלים של אוקראינה" כתב בדף הפייסבוק שלה "מתברר בזמן שרוסיה מבודדת בכל העולם למעט איראן, סין וכמה מדינות אפריקה, ישראל מקיימת פגישות רשמיות. "'נאה" במיוחד על רקע ירי הטילים על ישראל בידי ידידי המשטר של פוטין".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים