שיתוף
תגובות
חדשות » משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לרוסיה, רמטכ"ל ארה"ב ביטל את ביקורו בארץ
המרד ברוסיה
בעקבות האירועים ברוסיה פרסם משרד החוץ אזהרת מסע וקרא לישראלים לשקול את הגעתם או שהייתם ברוסיה | גנרל מארק מילי את ביקורו המתוכנן בישראל
משוריינים במרכז מוסקבה | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

בישראל פרסמו אזהרת מסע לרוסיה, ובינתיים נדחה ביקורו החשוב של ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, שהיה צפוי להגיע מחר (ראשון) לישראל.

הגנרל מארק מילי אמור היה להגיע לביקור שתואם עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי. מילי אמור היה להיפגש גם עם ראש המוסד דוד ברנע ושר הביטחון יואב גלנט. הביקור החשוב נועד להדק את הקשר הביטחוני בין שתי המדינות על רקע ההתפתחויות האזוריות ובדגש מול איראן. הפגישות היו אמורות להתמקד בנושא האיראני ובהעמקת שיתוף הפעולה הביטחוני מול האיום האיראני, אך גם בהסלמה ביהודה ושומרון.

עוד מבחזית החדשות

משרד החוץ עוקב אחר ההתפתחויות ברוסיה ביממה האחרונה ועומד בקשר שוטף עם שגרירות ישראל במוסקבה והקונסוליה הכללית בסנט פטרסבורג. הערב, מעט לפני צאת השבת, פרסם משרד החוץ מה שכינה "המלצת מסע" שהיא למעשה אזהרת מסע.

בהודעה הרשמית נכתב כי: "לאור האירועים ברוסיה בעת הזו, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים לשקול את חיוניות הגעתם לרוסיה בעת הזו וכן לאזרחים השוהים במדינה לשקול את חיוניות הישארותם ובכל מקרה להימנע מלהתקרב למוקדי מתיחות". עוד נכתב כי "מומלץ להתעדכן בהתפתחויות באמצעות אמצעי התקשורת, הרשתות החברתיות של נציגויות ישראל ברוסיה ואתר משרד החוץ הישראלי".

בהנחיית שר החוץ אלי כהן נערכה הערב הערכת מצב, בראשות מנכ"ל המשרד רונן לוי. בהערכת המצב השתתפו גורמים במשרד החוץ, נציגויות ישראל ברוסיה, נציגי המל"ל, משרד הביטחון ושב"כ.

בהערכת המצב הוחלט כי בימים הקרובים יישלחו מתגברים קונסולריים למוסקבה וסנט פטרסבורג בהתאם לצפי להגברת הביקוש למסמכי נסיעה. בשלב זה אין הנחיה לפינוי דיפלומטים או בני משפחות. על פי הערכת משרד החוץ ונציגויות ישראל ברוסיה, כיום ישנם במדינה כ-70-60 אלף אזרחים ישראלים.

בינתיים, השתלטו שכירי החרב של "כוח וגנר", שחצו את הגבול מאוקראינה הבוקר, על מתקנים של הצבא הרוסי, וממשיכים להתקדם לעבר הבירה הרוסית ולעורר בהלה במדינה. ראש "כוח וגנר", יבגני פריגוז'ין, הודיע הבוקר כי הוא הגיע למחוז הדרומי רוסטוב יחד עם 25 אלף לוחמים, במטרה להדיח את ראשי הצבא, שר ההגנה סרגיי שויגו והרמטכ"ל ולרי גרסימוב. "אנחנו מוכנים למות", אמר.

הדרמה ברוסיה החלה אמש לאחר שפריגוז'ין, שמנהל כבר חודשים ארוכים מאבקי כוח מול הנהגת הצבא הרוסי, הסלים משמעותית את העימות והודיע כי בכוונתו לנקום על מה תקיפה מכוונת שבוצעה לטענתו על ידי הצבא הרוסי נגד שכירי החרב שלו, במחנות שבהם שהו באוקראינה. ב"כוח וגנר" מאשימים כי כוחותיהם הופצצו באמצעות טילים, ופריגוז'ין טען כי שר ההגנה שויגו הגיע באופן אישי לרוסטוב כדי לפקח לכאורה על הוצאתה לפועל של המתקפה. לטענתו רבים מאנשיו נהרגו בהתקפה., אולם מוסקבה הכחישה נמרצות את הטענות שלו ואמרה ש"אין להם קשר למציאות". כלי תקשורת בעולם מדגישים כי אינם יכולים לאמת את הטענות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים