שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » משרד הבריאות דורש דיון סודי על תקציב החיסונים
דיווח
המשרד דרש לדון בהעברה של שבעה מיליארד שקלים למערכת הבריאות. השרים חתמו על הסכמי סודיות בנוגע לפרטי ההסכמים עם חברות החיסונים
חיסון | צילום: Gagarin Iurii, שאטרסטוק

משרד הבריאות דרש השבוע לכנס בדחיפות את הממשלה כדי להחליט על רכש חיסונים ב-3.5 מיליארד שקלים ולאשר עוד תוספת תקציבית למשרד הבריאות בגובה דומה – כך דווח ב'כאן חדשות'. בסך הכול דרש המשרד לדון בהעברה של שבעה מיליארד שקלים למערכת הבריאות.

על פי הדיווח של גילי כהן, במשרד הבריאות לא סיפקו הסברים מדוע דווקא כעת נדרש לרכוש עשרות מיליוני חיסונים בעלות כזו, כשמרבית האוכלוסייה בישראל כבר התחסנה ויש בידי משרד הבריאות עוד מיליוני חיסונים, וכן התחייבויות חוזיות לקבלת חיסונים נוספים.

שר הביטחון בני גנץ דרש הסברים, בהם: מדוע כעת יש צורך לרכוש כל כך הרבה חיסונים – אך לא נענה. עם זאת סוכם כי השרים יקבלו מסמך הכנה מקדים – אך זה טרם נשלח. דיון בממשלה נקבע לבסוף ליום שני, לאחר החג, אך גורמים שמעורים בנושא אומרים כי עד שלא ייקבע סדר היום לדיון, כלל לא בטוח שהסוגייה תגיע לאישור הממשלה.

ב'ווינט' דווח כי שרי הממשלה חתמו על הסכם סודיות בכל הנוגע לפרטי ההסכמים המתגבשים עם חברות החיסונים השונות, שאמורים להיחתם בקרוב. ככל הנראה, מדובר בהסכמים לא רק עם חברת פייזר – שעד כה רק החיסונים שלה ניתנו לאזרחי ישראל – אלא גם עם חברות נוספות, במטרה לגוון את מלאי החיסונים.

קופסת הקורונה שהשרים יאשרו אמורה לאפשר מימון פעולות בריאותיות דחופות שנדרשות למאבק בקורונה, לתת תקציב לתפעול מבצע החיסונים ופעולות משלימות ולתת תקציב לקופות החולים להיערכות לחורף. כמו כן, קופסת הקורונה נועדה לתת תקציב למימון בדיקות, דיגום, ריאגנטים ועוד ולהמשך תקצוב פיקוד העורף לקטיעת שרשראות הדבקה ואבטחה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "מפאת הסכמי סודיות וחסיון מסחרי לא נוכל להתייחס לנושא זה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים