שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » משפט הסוכנות היהודית ברוסיה: השופטת סרבה לבקשת הדחייה
לראשונה סרבה השופטת במוסקבה לאשר את בקשת הדחייה בחודשיים שביקשה הסוכנות היהודית וקבעה את הדיון ליום שני | בסוכנות חוששים שזאת תגובה לביקור שר החוץ באוקראינה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: ID1974, שאטרסטוק

לראשונה מאז החל המשפט נגד הסוכנות היהודית במוסקבה, השופטת בבית משפט סירבה היום (שישי) להיענות לבקשת עורכי הדין של הסוכנות היהודית שביקשו חייה של עוד חודשיים בדיון, והורתה לחדשו כבר ביום שני הקרוב.

בשלב מסוים יצאה השופטת להפסקה, ואז ככל הנראה בעקבות הנחיות שקיבלה, שינתה את ההחלטה וקבעה שהדיון יחודש בעוד שלושה ימים. למעשה, זאת גם הייתה הפעם הראשונה שבה הציגו נציגי משרד המשפטים הרוסי, עמדות מהותיות בנוגע לדרישתם לסגור את משרדי הסוכנות במדינה.

עוד מבחזית החדשות

גורמים בישראל חוששים שמדובר בתפנית בעמדה הרוסית כלפי הנושא, ומייחסים זאת לביקורו של שר החוץ אלי כהן באוקראינה. אם כי לא ברור אם אכן קיים קשר בין השניים.

איך שלא יהיה, דחיית הדיון ליום שני יוצרת מתח וחשש בסוכנות היהודית, שהפעם שלטונות רוסיה יעמדו על דעתם ויסגרו את משרדי הסוכנות.

עוד מבחזית החדשות

ביולי האחרון הודיע משרד המשפטים במוסקבה כי הוא דורש להפסיק את פעילות הסוכנות היהודית בשטח רוסיה, עקב "הפרות של החוק הרוסי". מאז התקיימו מספר דיונים משפטיים בנושא, ובכולם התקבלה בקשת הסוכנות היהודית לדחיית הדיונים, כדי לאפשר לסוכנות להשלים את המהלכים הנדרשים כדי לתקן את הליקויים שהובילו לדרישת הסגירה של משרדי הסוכנות.

הסוכנות היהודית פועלת ברוסיה שנים רבות במטרה לעודד עלייה, ומפעילה מחנות קיץ ומפעלי חינוך והוראה. יש לציין כי עוד טרם דרישת הסגירה דרשו הרוסים מהסוכנות לקבל מידע על פרטי על היהודים שמבקשים לעלות לישראל. הסוכנות סירבה מחשש לשלומם.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים