שיתוף
תגובות
חדשות » משפחת גולדין מגיבה על דוח המבקר: "התרענו שנים, וצדקנו"
שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין, שגופת בנו מוחזקת בידי חמאס בעזה, התייחס לדו"ח מבקר המדינה בעניין השבויים והנעדרים "איך קיבל שכר כשקודמיו עבדו בהתנדבות?
הדר גולדין ואורון שאול | צילום: באדיבות המצלם

דוח מבקר המדינה שפורסם אתמול (שלישי) חשף שורת ליקויים בפעילות מתאם השבויים והנעדרים. שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה, שיתף הבוקר בריאיון ל-ynet בתחושותיו אחרי פרסום הדוח "ההתנהלות הייתה מחפירה, חייבים לתקן את זה". 

עוד אמר גולדין "הדוח מעלה את העובדה שאין מדיניות. רק ב-2022 המתאם נדרש להגיש תוכנית עבודה, אבל זה מה שאמרנו כל הזמן וצדקנו. העניין שלנו הוא לא אם הוא מקבל שכר או לא. השאלה שלנו היא מדוע הוא מקבל שכר, כשכל אלה שהיו לפני הסתפקו במשכורת שלהם, או עבדו בהתנדבות. מה משמעות השינוי המהותי הזה? ברגע שהפכו אותו לעוד פקיד שמקבל שכר, אז רוקנו את התפקיד הזה מתוכן".

עוד מבחזית החדשות

לטענת גולדין "תקראו את הדוח בעיון ותבינו עד כמה ההתנהלות שם הייתה מחפירה. למרות זאת אמר גולדין "אנחנו מסתכלים קדימה, איך לתקן את זה, ולעשות את זה טוב יותר. בואו נביא אנשים שבאמת יגישו תוכנית, ובאמת ייצרו מצב שאפשר יהיה ללחוץ על חמאס לנהל משא ומתן, ולהביא את החיילים חזרה, וגם כמובן האזרחים". 

לשאלה האם יצר קשר עם מישהו מהממשלה החדשה, השיב גולדין "בינתיים לא. אנחנו מחכים שכולם יתיישבו בכיסאות, ובשבוע הבא אני מקווה להתחיל לעבוד איתם. ראש הממשלה בנימין נתניהו יודע מה לעשות, למרות שהוא לא עשה את זה בשבע השנים האחרונות. גלנט היה אלוף פיקוד הדרום, וניהל את מבצע עופרת יצוקה לאחר שחטפו את גלעד שליט. הוא רצה בזמנו להכניע את חמאס, אבל טען שהמדינאים הפריעו לו. יש לו עכשיו הזדמנות להשלים את המשימה, להביא את החיילים חזרה, ואם צריך גם לטפל בחמאס. שני הדברים האלה נדרשים באופן מהותי".

בהמשך שאל המראיין את גולדין, האם במשך כל השנים האלה שמתאם השבויים האחרון, ירון בלום, היה בתפקיד, הוא פנה אליהם, והאם שוחחו איתו אחרי חשיפת הדו"ח, גולדין השיב בדיפלומטיות "לא. אני לא רוצה לדוש בסיפור עם ירון בלום, זה כבר נמצא מאחורינו. רה"מ לשעבר לפיד לא האריך את השירות שלו. כל הפעולה הזאת הייתה מאוד לא טובה, התרענו עליה במשך שנים. ברמה העקרונית הדוח אמר שההגדרה של התפקיד היה להתוות עקרונות לניהול מו"מ להשבת השבויים. לא צריך מתאם. זה יכול להית כל אדם שזו המטרה לנגד עיניו, שיבין שזו המשימה שלו להשיב את השבויים והנעדרים, ולא להנציח את המצב". 

עוד מבחזית החדשות

על השאלה האם מישהו מהפוליטיקאים פנה אליהם בעקבות פרסום הדוח, ענה גולדין "אף אחד לא פנה אלינו. אבל אתמול הייתה סוג של מחאה, מחאת המלש"בים, צעירים שהסבירו לממשלה בקול צלול שהם לא מוכנים שהדבר הזה יימשך. הם הולכים בשנה הבאה להתגייס, והם רוצים לדעת שהמפקדים שלהם והממשלה ששולחת אותם לקרב מחזירה אותם משדה הקרב. זה המצב, ואותו ממשלת ישראל, צה"ל וכמובן שר הביטחון חייבים לתקן מהר, להביא את החיילים מעזה, וללחוץ על חמאס בצורה שבה אנחנו קובעים לו את המחיר".

לסיכום נשאל גולדין למה הוא מצפה משר הביטחון הנכנס, יואב גלנט. לדברי גולדין "גם הוא וגם רה"מ נתניהו צריכים לבוא לרמטכ"ל החדש שיהיה, גם הוא אלוף פיקוד הדרום, ולהפעיל את כל הכלים שיש לנו, ויש לנו מאות מנופים על עזה בשביל לסיים את העניין הזה, ולא לפחד מחמאס. אנחנו עומדים 246 שבועות בדרום, ומקבלים תמיכה עצומה מהתושבים המקומיים, שמבינים שלא ייתכן ששולחים חיילים להגן עליהם, והצבא לא מחזיר אותם חזרה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים