שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » משפחות האסון במירון דורשות ועדת חקירה
מכתב לרה"מ
פורום משפחות האסון במירון: "ברצוננו להגיד בקול רם, ברור, וחד משמעי, כלל המשפחות כאיש אחד, כי אנו דורשים ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה"
האירוע הקשה במירון | צילום: דוברות איחוד הצלה

פורום משפחות האסון במירון פרסמו קריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה: "אנו נציגי המשפחות השכולות דואבים וכואבים את לכתם בטרם עת של יקירנו באסון הנוראי שפקד אותנו בל"ג עומר. מאז פקד אותנו האסון, נפשנו אינה מוצאת מנוחה ונחמה".

"לדאבוננו הרב, בימים האחרונים עולים קולות אשר מעוניינים בחקירה אשר איננה במסגרת ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה. ברצוננו להגיד בקול רם, ברור, חד משמעי ושאינו משתמע לשתי פנים, כלל המשפחות כאיש אחד, כי אנו דורשים רק ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה. אנו סבורים כי רק ועדת חקירה ממלכתית תביא למיצוי החקירה, בצורה מוחלטת".

"כמו-כן ועדה שכזו צריכה להבין את אורח חייהם החרדי של הנספים ולהכיל בתוכה נציגים מקרב המשפחות השכולות. אנו רואים את אסון מירון, כיום הכיפורים האזרחי של מדינתו. מטרתנו כי ועדה זו תמנע את האסון הבא ויחד עם זאת תמצה את הדין בצורה הנכונה ביותר עם כלל הגורמים", לשון המכתב החריף.

בתוך כך, שליש מחברי הוועדה המסדרת, חברי גוש הימין, דורשים מיו"ר הוועדה ח"כ קארין אלהרר כי בהתאם לנוהל המחייב תביא לדיון הבוקר שני חוקים בעניין אסון מירון: הצע"ח הקמת ועדת חקירה ציבורית והצע"ח סיוע כלכלי למשפחות נפגעי האסון.

ח"כ משה ארבל אמר בראיון ל'קול חי' כי "המהלך של יש עתיד להקמת ועדת חקירה ממלכתית הוא פופוליסטי מסיבה פשוטה: ניתן להקים ועדה כזו או ע"י הממשלה או ע"י הועדה לביקורת המדינה בלבד שלא קיימת כעת". לדבריו, "פניתי ליועמ"ש מנדלבליט להוציא את חקירת אסון מירון מהמשטרה לגוף חיצוני. לא יכול להיות שמפקד מרחב גליל לשעבר שהיה אחראי על אירועי מירון ועבר ללהב 433, יחקור אירוע שהוא היה אחראי עליו בעבר".

ח"כ שמחה רוטמן אמר בראיון ל'כאן מורשת': "ועדת החקירה שמעלה יש עתיד היא הצעה גרועה אבל זה עונש ע"כ שהסיעות החרדיות לא קידמו ועדת חקירה פרלמנטרית, שהוצעה שבוע אחרי האסון. צריך לשאול אותם האם הם חוששים ממשהו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים