שיתוף
תגובות
חדשות » משלחת "ענפי זית" בדרכה לטורקיה
בעקבות רעידות האדמה שאירעו הבוקר בטורקיה, וגבו את חייהם של אלפי תושבים, יצאה משלחת סיוע ישראלית עם ציוד ותרופות
משלחת צה"ל לטורקיה | צילום: דובר צה"ל

רעידות האדמה שהתרחש היום (שני) בטורקיה, גבו את חייהם של יותר מ-2,000 בני אדם. כ-2,500 בניינים קרסו בטורקיה ובסוריה ולכודים רבים עדיין מצויים בין ההריסות. משלחת ישראלית של צה"ל בדרכה לסייע לצוותי החילוץ וההצלה המקומיים עם תוספת ציוד ותרופות.

השם שנבחר עבור מבצע החילוץ הוא "ענפי זית". מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לאסון ולבקשת הסיוע של טורקיה: "ביממה האחרונה הייתה רעידת אדמה קשה מאוד בטורקיה, שחבקה בקשת גם אזורים אחרים. אני הנחיתי לשלוח, לפי בקשת ממשלת טורקיה, צוותי חילוץ, הצלה ומזור רפואי. כך אנחנו נוהגים ברחבי העולם, וכך אנחנו נוהגים גם בקרבתנו. מכיוון שנתקבלה גם בקשה לעשות זאת, לנפגעים רבים מהרעש בסוריה, הנחיתי לעשות זאת גם כן".

עוד מבחזית החדשות

דובר צה״ל רן כוכב התייחס אף הוא למבצע ואמר: "אסון כבד פגע בטורקיה ואנחנו נקראים לעזור להם. כל השמועות על סיוע לסוריה אינן רלוונטיות כעת. לא מדברים על סיוע לסורים, לא קיבלנו הנחיה לכך.
המשלחת הזו עוסקת בסיוע לטורקיה. המשלחת בהובלה צה״לית. גולן ואך הוא מפקד המשלחת, יש גורמים שמצטרפים אליה, אבל דו״צ אחראי".

אל״מ במיל' גולן ואך, מפקד המשלחת אמר: "ערוכים ליציאה. בשעות אלה המריא כוח החלוץ, צוות קטן של מומחים שאמור לאפיין את הצרכים בתחום החילוץ וההצלה. המשלחת מונה כ-150 מומחי חילוץ. זו המשלחת ה-31 במספר ב-40 השנה האחרונות. מרגישים זכות גדולה להושיט יד לשכנתנו".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר ואך כי "רעידת האדמה המשמעותית ביותר שהיינו בה הייתה לפני 13 שנה בהאיטי. נעשה כל שביכולתנו כדי להציל חיים ולסייע לעם הטורקי. כרגע המשלחת מוגדרת על פי בקשת הטורקים כמשלחת חילוץ והצלה. ערוכים להוציא גם מדרגות סיוע הומניטארי רפואי. בינתיים זו רק משלחת חילוץ. המשלחת יודעת לעבוד במתאר של 150 איש, ויודעת לגדול".

מנכ״ל משרד החוץ, רונן לוי, אמר כי: ‏״הערב צפויה לצאת משלחת חלוץ ראשונה ולפנות בוקר צפויה לצאת משלחת רחבה יותר, שתכלול סיוע הומניטרי.‏ המשתתפים בדיון קיבלו סקירה מקיפה על המצב כרגע בשטח מאירית ליליאן, שגרירת ישראל בטורקיה ומגורמי ביטחון נוספים. ‏לצערנו אנחנו מתורגלים באירועים כאלה. עלינו להיות ערוכים לטפל בכל מי שיזדקק לעזרה. נפעל מהר ככל הניתן על מנת להציל חיים. הידע של משרד החוץ בשטח הוא חשוב ביותר להצלחה״.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים