שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » משלחת ישראלית ואמריקאית המריאה למרוקו
חמסה חמסה
ראש המל"ל בן שבת, העומד בראש המשלחת הישראלית, אמר בטקס "ההיסטוריה נכתבת לנגד עינינו". על המטוס נמצאים גם יועציו של טראמפ, ג'ארד קושנר ואבי ברקוביץ'
מטוס אל על | צילום: Rebius, שאטרסטוק

טיסת 555 של אל על המריאה לפני שעה קלה מנתב"ג כשעליה משלחת ישראלית ואמריקאית בדרכה לרבאט בירת מרוקו, זאת במסגרת הסכם הנורמליזציה בין ישראל למרוקו, מדובר בטיסה ישירה ראשונה בין שתי המדינות, על מנת לחתום על שורה של הסכמים בתחומי ויזות תעופה, שיתוף פעולה בתחום המים ופיננסים והשקעות. בראש המשלחת יעמוד ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, ומצד האמריקאים יהיו על המטוס יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר ושליחו למזרח התיכון, אבי ברקוביץ'.

ראש המל"ל מאיר בן שבת אמר בטקס לפני ההמראה כי "אנו יוצאים בטיסה ישראלית ישירה והיסטורית. מתוך כוונה לפרוט להישגים מעשיים את ההסכם שהושג. ההיסטוריה נכתבת לנגד עינינו. אנו רואים בהתגשמות נבואת הנשיא ישעיה: 'שלום שלום, לקרוב ולרחוק, אמר ה'".

מספר הטיסה כאמור, 555, חמסה. כשחברת אל על קישטה את המטוס בסמלי שתי המדינות, בחמסה ובמילה "שלום" בעברית, ערבית ואנגלית.  במשרד החוץ ציינו כי קישוט המטוס נועד "לשקף את המסורת התרבותית המשותפת". "אנו באל על גאים לקחת חלק במהלך היסטורי זה בהתהוותו ונערכים לביצוע הטיסה המרגשת", נמסר מהחברה. הטיסה צפויה להימשך כשש שעות.

כזכור, אתמול נפגש קושנר עם ראש הממשלה נתניהו, שבירך על יציאת המשלחת: "זה ביקור פורץ דרך שיזרז את נרמול היחסים בין ישראל למרוקו. יוזמת אברהם לשלום של הנשיא טראמפ כבר יצרה סדרה שלמה של פריצות דרך: שלום עם איחוד האמירויות הערביות, עם בחריין, עם סודן וכעת שלום עם מרוקו. אלה ארבעה הסכמי שלום בחודשים ספורים ויהיו עוד. אני מאמין שיהיו עוד רבים אם נפעל בהתאם למדיניות הזאת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים