שיתוף
תגובות
חדשות » משה מזרחי, לשעבר ראש אגף החקירות במשטרה וח"כ מהעבודה הלך לעולמו בגיל 72
ובשנת 2013 נבחר מזרחי לכנסת מטעם מפלגת העבודה | כיהן כראש אגף החקירות במשטרה | בר-לב, "בשנת 2013 נבחרנו ביחד לכנסת ה-19 ברשימת מפלגת העבודה"
ח״כ משה מזרחי | צילום: wikipedia

הבוקר (ראשון) הלך לעולמו ראש אגף החקירות במשטרה לשעבר וחבר הכנסת מטעם העבודה משה מזרחי  בגיל 72. השרה מרב מיכאלי יו"ר מפלגת העבודה ספדה לו ואמרה "איזה אבדן גדול. משה מזרחי, נשמה גדולה, איש יקר שדרך הישר הייתה לנגד עיניו תמיד, לוחם בשחיתות ללא הרף וללא מורא. ניצב בדימוס וח"כ מחויב להפליא. הייתה לי זכות לשרת ולהילחם איתו ולצדו בכנסת. מפלגת העבודה ואני מחבקות את משפחת מזרחי ברגעים הכול כך קשים האלה. יהי זכרו ברוך".

מזרחי בעל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב, הוסמך כעורך דין ולאחר מכן הצטרף לשורות המשטרה במרץ 1976 כתובע משטרתי. באפריל 1997 מונה לראש היאחב"ל, כשבמהלך כהונתו פיקד על כמה פרשיות גדולות כמו פרשת נמרודי ב' שבה מוקדו מאמצים גם נגד השר לביטחון פנים אביגדור קהלני, פרשת נמרודי ג, השיבוש על ידי יעקב נמרודי והסופר אריה קרישק, והחקירה נגד מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז אביגדור ליברמן, איש העסקים דוד אפל ומיכאל גורלובסקי.

בדצמבר 2000 מונה על ידי השר לביטחון פנים שלמה בן עמי לראש אגף חקירות ומודיעין בדרגת ניצב, על אף התנגדותו של המפכ"ל דאז שלמה אהרונישקי. באותה תקופה נפתחה חקירת מח"ש נגד מזרחי, במטרה לבדוק האם היה שימוש פסול בהאזנות סתר בחקירות אותן ניהל כראש היאחב"ל. חקירת מח"ש המליצה להעמידו לדין משמעתי, ובאוקטובר 2003 פרסם היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין את מסקנותיו, שבהן קבע כי התנהלותו של מזרחי הייתה בעייתית. בבחירות לכנסת ה-19 הוצב מזרחי במקום ה-15 ברשימת העבודה והתמנה לחבר כנסת.

עמר בר לב השר היוצא לביטחון הפנים ספד גם הוא למזרחי ואמר "במהלך השנים עקבתי אחר התקדמותו במשטרה. משה היה מפקד נחוש, עם אומץ לב אישי וציבורי, שטובת מדינת ישראל והמאבק בשחיתות עמדו תמיד לנגד עיניו,  גם כאשר שילם על כך מחיר אישי כבד. את משה הכרתי לראשונה בראשית שנות ה-90, אז כיהנתי כמפקד חטיבת הבקעה והוא מפקד יהודה של המשטרה. כבר אז הרשים אותי ביכולותיו, במקצועיותו ובחדות מחשבתו",  "בשנת 2013 נבחרנו ביחד לכנסת ה-19 ברשימת מפלגת העבודה".

עוד אמר בר לב כי "משה הרשים אותי מהרגע הראשון ביושרתו, ברדיפת הצדק שלו ובעיקר בעובדה ששמר על ערכיו. הוא היה איש שתמיד שמחתי להיוועץ בו וללמוד מניסיונו ומחוכמתו, גם לאחר שסיים את דרכו בפוליטיקה. חבר אמיתי, איש של אנשים עם לב גדול. הלב הזה נדם היום, ומותיר אותנו חסרי מילים. משה יחסר לי מאוד ברמה האישית, ויחסר מאוד למדינת ישראל. אני משתתף באבלה הכבד של המשפחה".

שר התפוצות נחמן שי איש מפלגת העבודה ספד לו "ניצב בדימוס משה מזרחי היה איש נדיר. לוחם נחוש וללא חת, למען שלטון החוק. בזכות אנשים כמותו ישראל היא עדיין מדינת חוק וכך תהיה. באחד מנאומיו אמר 'בגלל כמה אנשים אתם רוצים להשאיר פה חורבות של שלטון החוק?' כמה נכון.

יו"ר מרץ זהבה גלאון אמרה "זה לא נתפס להגיד משה מזרחי ז"ל, נראה היה שידידי משה זה האיש ששום דבר לא יכול לו; ניצב במשטרה, חבר כנסת וצייר. איש אמיץ ורודף צדק, שביטא בקול צלול ובהיר נורמות שלטוניות, אתיות ומוסריות, מבלי לדפוק חשבון לאף אחד ופעל רק על פי העקרונות שלו, ושילם על זה מחיר אישי. הקול שלו נדם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים