שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » משבר בין נתניהו ליהדות התורה: "שיחפש אותנו בהצבעות"
נתניהו התחייב להשיב ליהדות תורה לגבי הדרישות התקציביות שהובטחו בהסכים הקואליציוניים | גורמים ביהדות התורה: "אין הסכם קואליציוני. אין מחויבות קואליציונית"
חה"כ אורי מקלב | צילום: David Cohen 156, שאטרסטוק

גורמים ביהדות התורה אמרו הערב (חמישי) כי "המשבר בעיצומו" מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שהפר את ההסכמים הקואליציוניים. "למרות התחייבות נתניהו, שום דבר לא קרה". לדבריהם, "בליכוד ממשיכים לזלזל בהסכמים הקואליציוניים ולהפר אותם בצורה בוטה. ראש הממשלה הבטיח לחזור תוך 24 שעות וזה לא קרה".

חברי הכנסת הכועסים הם בעיקר חברי הכנסת משה גפני וסגן השר אורי מקלב. עם הגשת התקציב הבחין מקלב שלא הוקצה תקציב כמובטח לרשות החרדית לפיתוח. מקלב ניסה לקבוע פגישה עם נתניהו טרם אישור התקציב אך הוא לא קיבל מענה. במקרה של גפני, הכעס נובע מהעובדה שתקצוב מוסדות החינוך החרדי שהובטח לא מופיע בתקציב.

עוד מבחזית החדשות

ביום שלישי נועד נתניהו עם גפני ומקלב והתחייב לחזור אליהם עם תשובות תוך 24 שעות. בערב מסר גורם בכיר בליכוד כי: "מדובר בפערים כספיים קטנים שייפתרו ביומיים הקרובים. כל הצדדים הבהירו שאין בכוונתם לפרק את ממשלת הימין".

כעת מאיימים ביהדות התורה לנקוט בקו עצמאי ללא מחויבות קואליציונית. גורמים במפלגה טענו כי אם "אין הסכם קואליציוני אז אין מחויבות קואליציונית", עוד אמרו גורמים במפלגה: "כל עוד ההבטחות שלנו לא מומשו – שיחפשו אותנו בהצבעות".

בביטאון הרשמי של חסידי בעלזא "המחנה החרדי". פורסמה אתמול כתבה ראשית תחת הכותרת "לכבד הסכמים" ובה מופיעה ביקורת מרומזת על התנהלות נתניהו שלטענת חברי הכנסת החרדים מתחמק מקיום ההסכמים עם יהדות התורה.

ביום שני החרימו חברי הכנסת של יהדות התורה את הדיון שיזמה הקואליציה בכנסת בנוגע לרפורמה המשפטית, וגם את ההצבעה הסמלית על נאומו של נתניהו בדיון , במחאה על הדרישות שלא קוימו. לאחר שיחה שהתקיימה בין בכירים במפלגה לנתניהו, התחייב נתניהו לפתור את הסוגיות עד יום שלישי בבוקר, אולם דבר לא קרה.

עוד מבחזית החדשות

לפני המפגש ביום שלישי בין נתניהו לגפני ומקלב אמרו גורמים ביהדות התורה ל-ynet כי: "בליכוד יש קריאת מפה פוליטית לקויה. נתניהו לא מבין שאם לא יוסדרו הבעיות הפוליטיות הכוח הקואליציוני שלו ייחלש". אחד הגורמים אמר כי: "לליכוד יש מנגנון של הרס עצמי, הכול חוזר על עצמו. נתניהו היה שנה וחצי באופוזיציה ולא למד שום דבר כיצד להתנהג עם חברי קואליציה. הוא מפר את ההסכמים הקואליציוניים ואין לו שום בעיה עם זה". הגורמים טענו כי לימין אין לאן ללכת שגויה "לא נשב בחיבוק ידיים ונאפשר לו לזלזל" אמרו אותם גורמים.

המשבר עם יהדות התורה החריף ביום שלישי בעקבות הודעתו של השר מאיר פורוש, המשמש כשר לירושלים ולמסורת והאחראי על אירועי ההילולה במירון, כי הוא מבקש להסיר ממנו את האחריות על ההילולה. פורוש הסביר את הבקשה בטענה שלא ניתנו לו הסמכויות הנדרשות כדי למלא את האחריות שלו. במכתב ששיגר לנתניהו כתב פורוש כי "מוטלת עליי אחריות ללא סמכויות. הן מפוצלות ביני לבין המרכז הארצי למקומות הקדושים והמשרד לשירותי דת".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים