שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מרוקו: 1300 הרוגים ונעדרים רבים, בהם 56 ישראלים המוגדרים כמנותקי קשר
תיעוד
מספר ההרוגים והפצועים ברעש ממשיך לעלות ועומד כבר על 1,305 קורבנות | "ילדים ונשים שלא הספיקו לצאת נהרגו" | בישראל הציעו סיוע הומניטרי
תגיות:
ההריסות במרוקו | צילום: פיני מויאל

מלך מרוקו מוחמד השישי כינס הערב (מוצ"ש) ישיבה בארמונו ברבאט כדי לדון בהתמודדות עם השלכות רעידת האדמה ההרסנית שפקדה את המדינה. עד כה נמנו למעלה מ-1,300 הרוגים באסון והמספר ממשיך לטפס ככל שהשעות נוקפות. בישראל הציעו מדרג של סיוע הומניטרי, אך במרוקו עוד מנסים לאמוד את היקף הנזק ובמהלך הלילה יבצעו הערכת מצב מחודשת. עם צאת השבת, הוגדרו 56 אזרחים ישראל במרוקו כמנותקי קשר.

רעידת האדמה במרוקו | צילום: רשתות

ההרס במרוקו | צילום רשתות

ישראלים שנמצאים באזור סיפרו ל-N12 על רגעי האסון: "הייתי במלאח (הרובע היהודי) בבית הכנסת ואחר כך הגענו למלון והרגשנו רעידת אדמה", תיאר ישראלי במקום "עזרתי לאנשים לרדת לכביש, היינו שם כמעט כל הלילה בחוץ. ישנתי ברכב בשטח פתוח וכל מרקש היו בחוץ. כשהסתובבתי מסביב, ראיתי אסון – ילדים ונשים שלא הספיקו לצאת ונהרגו. מסביב לבית הכנסת הכול נהרס, אבל הוא נשאר שלם"

עוד מבחזית החדשות

"זה היה ממש מפחיד" המשיך "חשבתי בהתחלה שזו תאונה, אבל פתאום אתה רואה הכול רוקד. אתה מחכה שהקיר ייפול, המזל שבמרקש לא בונים לגובה. הבתים הישנים כולם קרסו". לדבריו במהלך היום הוא השתדל לסייע לאנשים שנמלטו מבתיהם: "חילקתי מים לאנשים ותרמתי דם. אני מאוד אוהב את העם המרוקני, אנשים מקסימים ויש לי שם הרבה חברים ומשפחה".

בשלב זה מקבלת מרוקו סיוע בעיקר מאיחוד האמירויות. בישראל הציעו סיוע בהקמת בית חולים ובציוד לפליטים, אך במדינה עוד מנסים להבין מה הם צריכים. במקביל, הורה המלך מוחמד השישי על הקמה מיידית של ועדה בין משרדית שתפתח תוכנית לשיקום ולבנייה מחדש של הבתים שנהרסו באזורים שנפגעו. עוד הכריז המלך על שלושה ימים של אבל לאומי במדינה.

עוד מבחזית החדשות

ישראלי נוסף סיפר "קניתי בית במרקש וזה השבוע הראשון שאני לן בו", סיפר. "חשבתי שאני חולם. הייתי לבד פה ולא ידעתי מה לעשות ולאן לברוח – לכיוון המדרגות או המעלית, מהפחד לא ידעתי מה לעשות. כל הבניין זז ורעד ימינה ושמאלה, כאילו הוא בספינה או בים. אני עדיין בשוק ממה שקרה".

עוד סיפר: "המזל שלי הוא שאני גר בקומה הראשונה והבניין יחסית חדש. ישר רצתי למדרגות וראיתי שכנים מרוקנים שגרים פה, כולם היו על הכביש עם תינוקות וילדים. חיכינו שם שעתיים שלוש ואמרו לנו לא להיכנס לבניינים עד הודעה חדשה. יש לי חברים מקומיים שביקשו מהם להתפנות גם מערים אחרות בגלל החשש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים