שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מרוקו: מעל 2000 הרוגים, הרובע היהודי של מרקש נפגע קשות
מעל 2000 הרוגים נמנו עד כה ברעידת אדמה קשה שהתרחשה במרוקו בליל שבת האחרון וצפוי לעלות עוד | הרובע היהודי של מרקש נפגע קשות
ההריסות במרוקו | צילום: פיני מויאל

רעידת האדמה הקטלנית, בעוצמה 6.8 התרחשה החלה סמוך למרקש, בסביבות השעה 23:00 בליל שבת. יותר מ-2000 הרוגים וכ-2500 פצועים נספרו עד כה. רעידת האדמה גרמה להרס אדיר במדינה. ממשרד החוץ נמסר הלילה, כי כל מנותקי הקשר הישראלים במרוקו אותרו.

בין האזורים שנפגעו באופן קשה ביותר, נמצא הרובע היהודי בן מאות השנים בלב העיר העתיקה של מרקש. בתים ומבנים ישנים רבים התפוררו בעקבות הרעש ותושבים ומתנדבים פינו את ההריסות באופן ידני לאורך כל הלילה. היום צפויות להגיע לאזור מכונות כבדות יותר כמו גם סיוע והצלה ממדינות העולם.

עוד מבחזית החדשות

חפידה סהרוויה, תושבת הרובע היהודי בת 50, השוותה את ההרס לתוצאות של הפצצה. סהרוויה סיפרה על הרגעים שלפני ההתמוטטות. "אכלנו ארוחת ערב כשקולות הפיצוצים מילאו את האוויר", סיפרה לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. "בבהלה, מיהרתי החוצה עם ילדיי, ראית את הבית שלנו מתמוטט זמן קצר לאחר מכן, איבדנו הכל", אמרה.

במרקש מתגוררים כיום כ-200 תושבים יהודים, ואלפי תיירים יהודים מרחבי העולם פוקדים את הרובע היהודי העתיק מדי שנה. העיר העתיקה מופיעה ברשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו ועד שבעה אחוזים מהכלכלה של מרוקו מגיעים מתיירות בעיר העתיקה, במרוקו מתגוררים כ-2,100 תושבים יהודים, רובם גרים באזור קזבלנקה.

על פי ההערכות מספר הקורבנות גבוה בהרבה, שכן, רבים מהקורבנות נמצאים באזורים הרריים שקשה להגיע אליהם. מוקד הרעש היה בהרי האטלס הגבוהים, 70 ק"מ דרומית-מערבית למרקש.

אלג'יריה הודיעה כי היא מוכנה לפתוח את המרחב האווירי שלה לטיסות הומניטריות ורפואה למרוקו, למרות שניתקה את הקשרים עם המדינה בשנת 2021 בצעד שכלל הפסקת טיסות ישירות לשני הכיוונים. בנאום בפסגת ה-G20 בדלהי אמר ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי שהקהילה הבינלאומית תבוא לעזרתה של מרוקו.

עוד מבחזית החדשות

ראש ממשלת ספרד פדרו סאנצ'ס הציע "סולידריות ותמיכה לתושבי מרוקו". נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר שהוא "הרוס" מהחדשות והציע סיוע למרוקו. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הביעו את הזדהותם, נשיא רוסיה פוטין אמר שרוסיה שותפה "בכאב ובאבל של העם המרוקאי הידידותי".

גם מנהיגי האיחוד האירופי הביעו את תנחומיהם למלך מרוקו, מוחמד, לאחר רעידת האדמה ההרסנית. "כחברים קרובים ושותפיה של מרוקו, אנו מוכנים לסייע בכל דרך שתמצא מועילה", כתבו המנהיגים במכתב למלך. "אנו עצובים מאוד מההשלכות ההרסניות של האירוע הטרגי הזה. האיחוד האירופי והמדינות החברות בו עומדים בסולידריות מלאה עם תושבי מרוקו ברגע הקשה הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים