שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מרוקו: התעשיה האווירית תקים מרכז מחקר לתעופה ובינה מלאכותית
יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ, ילידי מרוקו חתם על הסכם שיתוף הפעולה להקמת המרכז המשותף לאוניברסיטה הבינלאומית של רבאט
בינה מלאכותית | צילום: freepik

האוניברסיטה הבינלאומית של רבאט (UIR) והתעשייה האווירית חתמו על מזכר הבנות לייסוד מרכז מצוינות משותף שיתמקד באווירונאוטיקה, במחקר, בבינה מלאכותית ובחדשנות. המרכז יעסוק ביישום מחקרים, בחדשנות, בפיתוח ובחממות טכנולוגיות.

יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ, יליד מרוקו, חתם על ההסכם מטעמה של החברה, בנוכחות בכירים בממשל המרוקאי, ובהם שרי החינוך, המדע, התעשייה והמסחר וכן צוותי מדענים המתמחים במחקר אווירונאוטי מתקדם.

עוד מבחזית החדשות

בתעשייה האווירית מקווים כי המרכז החדש ישמש גם כפלטפורמה ומרחב לחילופי ידע בין חברות ישראליות ומרוקאיות, וכן למרכזי מחקר המעורבים בפיתוח המשותף של מוצרים טכנולוגיים מתקדמים או של פתרונות חדשניים לתעשיית האוויר והחלל. המרכז יתרום לחיזוק מעמדה של מרוקו בעולמות הטכנולוגיה והמחקר ויחזק את השותפות האסטרטגית בין מרוקו לישראל.

המטרה הלא מוצהרת של המרכז כי חיזוק קשריה של התעשייה האווירית עם הממשל ברבאט, לטובת עסקאות חדשות. לפני שנתיים רכשה מרוקו מהתע"א את מערכת ההגנה האווירית ברק-8 בעסקה בשווי 540 מיליון דולר. בעבר רכשה מרוקו גם מל"טי הרון מתוצרת התע"א, באמצעות חברה צרפתית, בתקופה שבה שתי המדינות הצניעו את הקשרים הביטחוניים והמדיניים ביניהן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים