שיתוף
תגובות
חדשות » מרגש: בני משפחתם של הלל ויגל יניב הי"ד נפגשו עם מושתלי הקרניות שלהם
המפגש בין המשפחה ששכלה את שני בניה בפיגוע בחווארה לבין שלושת מושתלי הקרניות נערכה בבית החולים בלינסון | האם אסתר: "אנחנו לא בחרנו, אנחנו נבחרנו"
הלל ויגל יניב הי"ד | צילום: באדיבות המצלם

מפגש מיוחד ומרגש התקיים היום (ראשון) בבית החולים בילינסון בפתח תקווה בין משפחת יניב, שאיבדה את שני בניה הלל ויגל הי"ד בפיגוע בחודש מרץ בשומרון, לבין המושתלים שקיבלו את הקרניות שלהם. הלל ויגל, בני 19 ו-21 מהר ברכה, נרצחו בפיגוע ירי ליד חווארה ובצעד אצילי החליטה המשפחה לתרום את קרניות עיניהם. הקרניות הושתלו בארבעה מטופלים. שלושה מהם הגיעו למפגש.

ד"ר ערן רוטמן מנהל בית החולים. אמר למשפחת יגל: "זה היה אירוע קשה שנתקלנו בו. לראות אתכם ברגע הזה, בגדלות הנפש, שתוך כדי הבשורה הקשה נעניתם לתרומת איברים של בניכם היקרים. זו גדלות נפש. אני רוצה להודות לכם".

עוד מבחזית החדשות

תמי פינק, מתאמת ההשתלות, אמרה לבני המשפחה: "כשאתה יושב מול הורים לשני ילדים, לא אחד, ואתה מבקש להציל מאור עיניים, ואתם אומרים "כל מה שצריך". אין לי איך להסביר את הערכתי ואת הבעת התודה".

המושתל הראשון שהגיע למפגש היה רון כרמלי, בן 66 מפתח תקווה, אב המשפחה חיבק אותו ואמר לו: "זו זכות גדולה". כרמלי: "הרבה שנים סבלתי מבעיות עיניים. בזכות ההשתלה מצבי היום טוב ואני רואה. זה היה שבוע שחור משחור של טרור ושנאת חינם. שכול כפול, יגל והלל. ואתם, משפחת יניב, אתם מגש הכסף שלי, כמו שאלתרמן כתב. הגבורה שלכם וההקרבה שלכם זה משהו שאני לא מבין. זה אצילי. תרמתם את ארבע הקרניות. זו גדלות נפש. משחור ורוע זה הפך לנתינת חינם. איפה יש מתן חינם בישראל אם לא אנשים כמוכם?"

המושתל השני שהגיע היה יצחק בוסקילה, בן 42 מטירת הכרמל. אימו של יצחק, התחבקה עם האם אסתר ואמרה לה: "כאמא אל אמא אני מבינה איך את מרגישה".
יצחק אמר: "הראיה שלי נפגעה והייתי צריך השתלת קרנית. אפילו לא יכולתי לראות לגמרי את הילדים שלי. אני מודה לכם על המעשה האצילי והגבורה שלכם".
האב שלום שאל אותו: "איך היה לפני ואיך עכשיו?" יצחק השיב: "לא יכולתי לזהות פנים. עכשיו אני מזהה. אנשים אומרים לי שלום ואני יכול לזהות אותם. עד עכשיו אשתי הייתה העיניים שלי אבל מעכשיו אני יכול לראות".

המושתלת השלישית היא ציונה זלצברג בת 68 ממגדל העמק. היא התחבקה עם האם אסתר ואמרה: "אני כל כך מתרגשת. חיכיתי למפגש הזה, איזו משפחה אצילית, משפחה מדהימה. אני אסירת תודה על האור שהענקתם לי. החלטתם לעשות מעשה אמיץ שרק יחידי סגולה יכולים לעשות. שתהיה נשמתם של הלל ויגל צרורה בצרור החיים".

האם אסתר אמרה למושתלים: "הסיפור שלנו הוא טראגי אבל אנחנו לא יחידי סגולה. יש הרבה דברים יפים בעם ישראל ולא תמיד מראים אותם בתקשורת. אנחנו לא בחרנו, אנחנו נבחרנו. הרבה שנים אנחנו חתומים על כרטיס אדי, גם הלל ויגל. חשבנו לקחת את האור של העיניים שלהם ולהמשיך אותו הלאה. להסתכל בצורה טובה על העולם. להסתכל בצורה טובה על עם ישראל. להאיר את העולם באור שלהם".

האב שלום סיכם: "זה אירוע שמח ומרגש. אנשים חזרו לראות. אדם שגישש באפלה חזר לראות. מאור העיניים של יגל והלל עדיין מאיר פה בעולם. אנחנו שמחים ונרגשים. תודה לכם על התודה שאתם מעניקים לנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים