שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מרגש במיוחד: אברהם הישיש עבר ברית מילה בגיל 96
ארמין קון, שנולד באוקראינה אך נאלץ להסתיר את זהותו היהודית, הגשים חלום ועבר ברית מילה בגיל 96 | חב"ד טורונטו: "האדם המבוגר ביותר מאז אברהם אבינו שנימול"
ארמין קון והרב ישראל זלצמן | צילום: חב"ד טורונטו

ביום חמישי האחרון פרסם המרכז הקהילתי הרוסי היהודי באונטריו, קנדה, כי חבר הקהילה בן 96 הוא "האדם המבוגר ביותר מאז אברהם אבינו שנימול" .

ארמין קון והרב ישראל זלצמן | צילום: חב"ד טורונטו

הרב ישראל זלצמן משלוחי חב"ד בטורונטו היה עסוק בסוף השבוע בהכנות לברית של בנו, אך כשנודע לו שיהודי מבני קהילתו, בן 96, רוצה לעבור ברית מילה, הוא נרתם לממש את חלומו ויום הברית של בנו, היה גם יום הברית של היהודי הישישי ששינה את שמו לאברהם.

עוד מבחזית החדשות

ארמין (אברהם) קון נולד בז'וויל, אוקראינה ב-1926תחת המשטר הקומוניסטי, ונאלץ להסתיר את זהותו היהודית במהלך חייו. הוריו סירבו לערוך לו ברית מילה מחשש לשלומו. עם תחילת מלחמת העולם השנייה הוא הצטרף לפרטיזנים ולחם בנאצים, ולאחר מכן הצטרף לחיל האוויר של הצבא האדום. בשנת 1944 הופל מטוסו של קון, והוא נלכד על ידי הנאצים ונאסר.

לאחר המלחמה היגר קון לקנדה, שם בילה את זמנו בסיוע לחולי אלצהיימר בבתי חולים ובית חולים לילדים. הוא גם היה פעיל בקהילה היהודית של טורונטו. לאחר התייעצות עם רופאים וראשי הקהילה החליט קון לעבור את ברית המילה בגיל 96.

המוהל שביצע את ברית המילה לקון, הרב ד"ר אבי רוזנברג, סיפר לאתר Yeshiva World News על החוויה המרגשת ויוצאת הדופן. "אברהם הוא בקלות אחד האנשים הכי מעוררי השראה שפגשתי אי פעם. לפני שעשינו משהו, היינו צריכים להבטיח ש"הרך הנימול" יוכל לעבור את ההליך. כאשר הסברתי לו שצריך לקבל אישור רפואי, הוא נדהם. הוא לא הבין למה צריך אישור רפואי למשהו שעבורו היה קצת יותר מ"פרוצדורה קטנה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים