שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מקורבו של דרעי: נתניהו ודרעי לא ידעו מראש על מסיבת העיתונאים של לוין
ברק סרי, מקורבו של דרעי, טוען שהוא לא הפר את עסקת הטיעון: "אני לא מבין, הוא הסתיר ממישהו שהוא יחזור?" | ההצהרה עלולה לפגוע בסיכוייו "שמו את השופטים בפינה"
יו"ר ש"ס השר אריה דרעי | צילום: איתי קצב

בראיון ל-ynet הבוקר (חמישי) טען היועץ האסטרטגי ברק סרי, שעבד בעבר עם שר הפנים והבריאות אריה דרעי, כי העיתוי של הצהרת שר המשפטים יריב לוין פחות מיממה לפני הדיון בבג"ץ בעייתית מבחינתו. לדעתו "אם זה היה תלוי בו, הוא חד משמעית היה אומר ללוין לא לעשות את זה".

לדבריו, מסיבת העיתונאים של שר המשפטים יריב לוין אמש, נעשתה ללא תיאום עם יו"ר ש"ס אריה דרעי או ראש הממשלה בנימין נתניהו, לדברי סרי "אני קרוב לעניינים ומכיר אותם. דרעי לא ידע על זה, נתניהו לא ידע".

עוד מבחזית החדשות

סרי התייחס לעסקת הטיעון שנחתמה עם דרעי לפני כשנה, ואמר כי הוא לא הפר אותה, כיוון שהוא לא התחייב שלא לשוב לחיים הפוליטיים, לטענתו "זה היה ברור, הוא גם לא הסתיר את זה, שהוא מתכוון לפרוש מהכנסת ולהמשיך להנהיג את ש"ס מכל מקום שהוא יהיה. עכשיו מה זה לא לחזור? הוא היה בראש רשימת ש"ס. זה לא נעשה בהיחבא במחשכים. זה שהבחירות הגיעו הרבה יותר מהר ממה שכולנו ציפינו זה משהו אחר".

"אם הייתה כאן איזו הפרה של עסקת הטיעון, ולו הקטנה ביותר, נניח אם הוא לא היה משלם את ה-180 אלף שקלים אז הייתה רצה הפרקליטות לבית המשפט והיו קובעים שיש כאן הפרה וטוענים נגדו".

מקרה זה לדבריו שונה בתכלית "ברגע שהוא רץ בראש רשימת ש"ס לבחירות, הרי אני לא ראיתי אף אחד שעותר נגד הכוונה שלו לרוץ או נגד השאיפה שלו, ומונע ממנו להתמודד. כל ההתמודדות שלו הייתה גם לכנסת וגם לתפקיד בכיר בממשלה, זה היה על השולחן בצורה הכי נחרצת, אף אחד לא הסתיר את זה".

לגבי הטענה של היועצת המשפטית לממשלה, כי מינוי דרעי לשר "חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות", השיב סרי כי "עילת הסבירות זה דבר סובייקטיבי. על עילת הסבירות דרעי דיבר גם בתקשורת, ואמר שזה דבר שלדעתו צריך לעבור מהעולם. אגב, יריב לוין מדבר על זה כבר שנים רבות, לא בעקבות משפט דרעי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים