שיתוף
תגובות
חדשות » מקומם: שר ההגנה המצרי "הביע תנחומים על ההרוגים בשני הצדדים"
שר הביטחון אמר לשר ההגנה המצרי כי "מערכת היחסים בין ישראל למצרים חשובה לשתי המדינות" | בצבא מצרים לא לוקחים אחריות
שר הביטחון יואב גלנט ומקבילו המצרי מוחמד זכי | צילום: דובר צבא מצרים, עמית שאבי

שר הביטחון יואב גלנט שוחח הערב (מוצ"ש) עם שר ההגנה המצרי, רב-אלוף מוחמד אחמד זכי, בעקבות רציחתם של שלושת חיילי צה"ל על ידי שוטר מצרי בגבול. לשכת גלנט הוציאה הודעה לאחר השיחה והדגישה שמדובר באירוע חמור. לעומת זאת בצבא המצרי טענו כי שר ההגנה הביע בפניו תנחומים "על ההרוגים בשני הצדדים".

על פי הודעת צבא מצרים, "מוחמד זכי, שר ההגנה והמפקד העליון של הכוחות המצריים, שוחח בטלפון עם השר יואב גלנט כדי לדון בנסיבות האירוע היום ולהביע תנחומיו על ההרוגים משני הצדדים". בהודעה צוין כי השיחה התקיימה "למען שיתוף פעולה יחד, כדי לנקוט את הצעדים הנדרשים על מנת שמקרים כאלה לא יישנו בעתיד".

עוד מבחזית החדשות

מתוכן ההודעה עולה, כי צבא מצרים עדיין לא שינה את גרסתו הרשמית מהצהריים, ולפיה השוטר המצרי חדר לשטח ישראל בזמן שרדף אחר מבריחי סמים, ונהרג ב"חילופי אש" שהתפתחו ושבהם נהרגו גם שלושת הלוחמים הישראלים. הצבא המצרי לא מתייחס לאירוע כאל אירוע טרור, ולא מגדיר את השוטר המצרי כמחבל ובאותה נשימה מדגיש שהתיאום הביטחוני בין שתי המדינות יישאר כשהיה.

מלשכת שר הביטחון נמסר כי הוא "הביע את הערכתו למחויבות שר ההגנה המצרי לחקירה משותפת של פרטי האירוע החמור, והדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה בחקירת הפיגוע למניעת מקרים נוספים בעתיד". בנוסף, נמסר כי "שר הביטחון גלנט אמר לשר ההגנה המצרי כי מערכת היחסים בין ישראל למצרים חשובה מאוד לשתי המדינות, וכי על שני הצדדים לוודא שהאירוע הקשה לא יפגע במערכת היחסים הביטחוניים הטובה בין המדינות".

בפיגוע הירי בגבול מצרים נהרגו סמל ליה בן נון (19) מראשון לציון, סמל-ראשון אורי יצחק אילוז (20) מצפת וסמל-ראשון אוהד דהן (20) מאופקים. בן נון ואילוז, לוחמי חי"ר גבולות בגדוד ברדלס, יצרו קשר בפעם האחרונה סמוך לשעה 04:15 – ובשעה 09:00, כמעט חמש שעות לאחר מכן, אותרו גופותיהם אחרי שנורו למוות עלידי השוטר המצרי. להערכת צה"ל, המחבל ירה בלוחמים סביב השעה 06:30. במהלך הסריקות אחרי המחבל וחילופי האש שהתפתחו איתו נהרג דהן. לוחמים ומפקדים בגדוד שחתרו למגע חיסלו את המחבל המצרי.

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. אולי במקרה הוא היה רואה צאון וברחה לו הכיבשה, הוא לא יכל למצוא תירוץ יותר טוב החתיכת חמר הזה.

  2. חבורת מנהיגים אפסים.
    תפסיקו לשקר ולטייח באופן שיטתי את כשלונות צה"ל ומפקדיו.
    לפי הודעת דובר צה"ל חיילנו לא השתמשו ולא ירו ולוא ירייה אחת מנישקם, הם פשוט הופתעו ונטבחו, ואל תנסו לטייח את האמת על ידי הקמת ועדות חקירה שאת מסקנותיהם בלוא הכי אין מישמים.
    האחראים הישירים הם מפקדי הנרצחים ואותם יש להעמיד למשפט. די מהשקרים החוזרים ונשנים שלכם, תפסיקו לעסוק בטפל, כגון ההפיכה המשפטית, ותתחילו להכין את צה"ל למלחמה הבאה הקריבה.

  3. אני לא מבין את ההיתתממות של מנהיגנו שמרב פחד מסתירים את האמת מהעם ומלקקים את ישבנם של המצרים בכדי לתת תחושת שלום ושקט עם המצרים.
    אבל בואו ונודה על האמת, זה שקר וכזב, הם עוינים ושונאים אותנו, למה לנסות להכחיש, ולכן דברי שר ההגנה המצרי אינם מפתיעים כלל וכלל. מה שכן מפתיעה זה ההיתממות שלנו והציפיות שיחבקו אותנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים