שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » מצלמות מהירות ניידות ייפרסו ברחבי הארץ
במסגרת פיילוט
ע"פ הדיווח בחדשות 12, הפיילוט ייערך תחילה בכביש הערבה שם יוצבו מצלמה גלויה כשבמרחק כעשרה קילומטרים ממנה- מצלמה נסתרת | בתקופת הפיילוט לא יינתנו דו"חות
מצלמת כביש. תמונת אילוסטרציה | צילום: hadescom, שאטרסטוק

ע"פ הדיווח של משה נוסבאום, מצלמות מהירות חדשות צפויות להיות מוצבות ברחבי הארץ – בפיילוט חדש שמתוכנן לצאת לפועל בקרוב, המשטרה תציב מצלמות מהירות במקטעי דרך ארוכים ומועדים לפורענות דוגמת כביש הערבה עתיר התאונות. המצלמות יפיקו דוחות מהירות שיישלחו ישירות למוקד ומשם לבית הנהג, זאת מבלי לעצור את הנהג לצורך רישום הדוח. במשטרה הבינו שמצלמות המהירות הקיימות לא אפקטיביות מספיק.

בפיילוט המתוכנן שייערך תחילה בכביש הערבה עתיר התאונות, תוצב מצלמה אחת גלויה במקום בולט, ואף יהיו שלטי אזהרה לפניה – בעוד שהמצלמה השנייה תוצב במרחק של כעשרה קילומטרים. תנ"צ יגאל חדד, סגן ראש אגף התכנון במטה הארצי אומר ל-12 כי "המטרה היא בסופו של דבר לצמצם את תאונות הדרכים ולהקטין את היקף הנפגעים בתאונות באמצעות יצירת קטע מפוקח שבו בעצם אנחנו מרסנים את מהירות הנסיעה. אורך הקטע יכול להיות בין כמה מאות מטרים עד לקילומטרים". ההערכה היא שבכל הקטע הזה הנהגים ייסעו במהירות נמוכה מחשש שייקלטו במצלמה.

בהמשך, מתכוונים במשטרה להציב מצלמות גם במרחקים של 20 ו-30 קילומטרים זו מזו, או לחלופין -במרחבים עירוניים וליד בתי ספר, במרחק של כמה מאות מטרים אחת מהשנייה. במקביל תימשך האכיפה במצלמות המהירות הרגילות שמוצבות על העמודים."אנחנו נמצאים כרגע בשלבים מתקדמים של רכש מצלמות נוספות ניידות, מהמצלמות המתקדמות ביותר בעולם, שבעצם יאפשרו לאגף התנועה סל של כלי אכיפה להגברה משמעותית של האפקטיביות, שוב – כדי להפחית את תאונות הדרכים", אמר חדד.

המצלמות הניידות יוצבו כל פעם במקום אחר למשך מספר שעות, הן יפיקו דוחות מהירות שיישלחו ישירות למוקד ומשם לבית הנהג בלי שום התערבות אנושית של שוטר, ובלי עצירת הנהג לצורך רישום הדוח. המהלך לא יקרה ממחר, וגם בזמן הפיילוט לא יינתנו דוחות מהמצלמות החדשות.

ברקע הדברים, המפכ״ל הודיע "נקים צוות חשיבה לטיפול בנגע האלימות בכבישים". משטרת ישראל מקיימת השבוע את כנס המפכ״לים שבו מתארחות בישראל 45 משלחות מפכ״לים מ-34 מדינות ברחבי העולם, כנס שבו מחזקת משטרת ישראל את שיתופי הפעולה עם משטרות העולם במאבק בפשיעה המאורגנת , פשיעת הסייבר והטרור.


מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי התייחס למטרות הכנס : ״אנחנו נמצאים בעיצומו של כנס מפכ"לים שבו מתארחים 45 משלחות מפכ"לים מ 34 מדינות שמטרתו חיזוק הקשרים של משטרת ישראל עם משטרות העולם במלחמה העולמית בפשיעה המאורגנת, בפשיעת הסייבר ובמלחמה בטרור״
יחד עם זאת הודיע המפכ״ל במהלך הכנס כי משטרת ישראל תקים צוות חשיבה שמטרתו טיפול בנגע האלימות בכבישים ״משטרת ישראל פועלת בנחישות חסרת פשרות לטפל בנגע האלימות מכל סוג ובכל מקום שבו היא מתרחשת.

היינו עדים בימים האחרונים לרצף של אירועי אלימות בכבישים שאחד מהם הסתיים ברצח. משטרת ישראל הגיעה לחשודים שתועדו ולא נעצור עד שנביא את החשודים לדין תוך שאנחנו כמשטרת ישראל דורשים ענישה מחמירה שתתורגם להרתעה, יידע כל אדם שנוהג באלימות כי יש לכך מחיר ענישתי כבד הן בשלילת החירות והן בקנסות כבדים.

אני קורא לאזרחים שנופלים קורבן לאלימות בכביש ואלימות בכלל להתלונן ולשתף אותנו כדי שנעקור אותם מהחברה. בתום הכנס נארגן צוות חשיבה שמטרתו תהיה לראות איך אנחנו נותנים מענה משולב בין משטרת ישראל לגופים האחרים ואני מקווה שנוכל לספק יותר בטחון לתושבים ברחובות״.

https://www.dropbox.com/scl/fo/ei5fkrz88dw6st6z2b6iy/h?dl=0&rlkey=7keyihwa5avxricf9u9ynjvzy
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים