שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מצטרף למחאה נגד הממשלה: חבר הוועדה המוניטרית בבנק ישראל התפטר
בנק ישראל העביר למשרד האוצר פניות מחברות דירוג אשראי בעולם עם שאלות לגבי הרפורמה | פרופ' משה חזן חבר הוועדה המוניטרית של בנק ישראל התפטר מתפקידו לאות מחאה
בנק ישראל בקריית הממשלה | צילום: אסתר ענבר

אמש (שני) התייחס פרופ' משה חזן, שהתפטר מחברותו בוועדה המוניטרית בבנק ישראל במחאה נגד הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה, ואמר כי: "המחקרים מראים באופן חד משמעי שפגיעה בדמוקרטיה מובילה לבעיות כלכליות קשות, אז אני חושב שמישהו צריך לקום ולהתריע". גם בנק ישראל העביר למשרד האוצר פניות שקיבל מחברות דירוג אשראי בעולם עם שאלות על הרפורמה.

בשבועות האחרונים נפגש נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ונציגי חברות האשראי שחוששות מהשלכות התוכנית המשפטית שמקדם שר המשפטים יריב לוין. ההערכה היא שהנגיד ייפגש בקרוב גם עם רה"מ נתניהו כדי לדון עמו בעניין.

עוד מבחזית החדשות

פרופ' חזן הסביר את המניעים להתפטרותו ואמר כי: "בתור חבר בוועדה המוניטרית של בנק ישראל אנחנו אמורים להיות ממלכתיים ולא פוליטיים". "מכיוון שחשבתי שאני יכול להשפיע יותר כאשר אני אביע את עמדתי על כמה גרוע עלול להיות המצב בכלכלה הישראלית כתוצאה מהרפורמה, החלטתי שעדיף לי להתפטר מהוועדה המוניטרית ולהיות חופשי לבטא את עמדותיי".

"אני לא חושב שלצעד שלי צריכה להיות השפעה על דירוג האשראי של ישראל. הדירוג נקבע בצורה מאוד זהירה על ידי סוכנויות דירוג שמה שמניע אותן זה לתווך למשקיעים האם ממשלת ישראל תעמוד בפירעון אגרות החוב שלה, כן או לא. אני לא חושב שיש בעיה בטווח הקצר. אני כן חושב שאם רפורמות כאלה יעברו אז יכול להיות שזה יפגע בדירוג של ישראל, יכול להיות שזה יגרום למשקיעים להוציא מפה כסף ואז אנו עלולים להיות בבעיה".

בנוסף טען פרופ' חזן כי הממשלה צריכה לתת את הדעת על "בריחת המוחות" מישראל כתוצאה מהעברת הרפורמות. לדבריו "אנו חיים בעולם גלובלי ומדינת ישראל צריכה להבין שהיא צריכה להתחרות על האזרחים שלה", לדעתו "לפחות אלה היותר יצרניים מבניהם יש להם אפשרות לחיות במקומות אחרים. וכבר כך אני חושב שהחיים בישראל הם לא כאלה קלים ביחס לאלטרנטיבות. אני חושב שאם אנשים יראו שזכויות הפרט שלהן נפגעות ודברים אחרים בחיים שלהם כמו שהם התרגלו נפגעים אנו עלולים למצוא את עצמנו לפני "בריחת מוחות" וזו עלולה להיות קטסטרופה שהתיקון שלה יכול להיות ארוך מאוד, אם בכלל".

משה חזן | צילום: בנק ישראל

הקו הניצי של חזן נגד מדיניות הממשלה החל עוד כשכיהן בתפקידו כחבר הוועדה, ברשת החברתית טוויטר, הוא כתב , "זו מציאות בלהות", בהתייחסות למינויו של איתמר בן גביר לשר לביטחון לאומי. בתגובה לרפורמה המשפטית של השר לוין, כתב, "מינוי שופטים ויועמ"שים על ידי הממשלה יביא להתפשטות השחיתות במגזר הציבורי והפרטי. ומכאן הדרך להידרדרות כלכלית קצרה ביותר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים