שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מצור על בית הדין הרבני: מפגינים ניסו לעקור את דלתות הבניין
כאוס ואיבוד שליטה
מול בית הדין הרבני בתל אביב התאספו מאות מפגינים אנרכיסטים בניסיון לפרוץ פנימה | הרב דוד לאו: "כך נראית אנרכיה" | במקום כוחות משטרה רבים
בית הדין הרבני בתל אביב

המחאה נגד הממשלה החלה לקבל אופי אנטי חרדי מובהק, והיום התקיימה הפגנה אלימה של שמאלנים אנרכיסטים מחוץ לבתי הדין הרבניים במספר מקומות ברחבי הארץ, תוך שהמפגינים מנסים לפרוץ לבתי הדין.

מהמשטרה נמסר כי "במהלך מחאה מול בית הדין הרבני ברחוב דוד המלך בת"א עוכבה לחקירה מוחה שריססה כתובת על הקיר בחשד להשחתת פני מקרקעין".

עוד מבחזית החדשות

מטעם הנהלת בתי הדין הרבניים נמסר: "מוחים על שרבוב בתי הדין למחאה הפוליטית ועל אלימות המפגינים והניסיונות להכות מאבטחים. הנהלת בתי הדין מגנה את שיבוש הליכי הדיון באלימות למתדיינות ולמתדיינים מצד המפגינים בבית הדין הרבני בתל אביב, שם ניסו המפגינים לעקור את דלתות הבניין ולהסב נזק למבנה".

מנהל בתי הדין הרבניים, הרב אלי בן דהן אמר כי "למערכת בתי הדין הרבניים אין שום קשר וזיקה לרפורמה המשפטית. גם הטיעון נגד המגמה להעביר את ענייני המזונות מבתי המשפט לבתי הדין הוא שקרי ושגוי. בתי הדין הרבניים דנים ופוסקים בענייני מזונות מדי יום ביומו מקום המדינה ועד היום. בתי הדין הרבניים הפוסקים על פי ההלכה מעדיפים את הנשים בנושא מזונות משום שעל פי ההלכה חובת המזונות היא על הבעל, לעומת בתי המשפט הדנים על פי מאזן ההכנסות".

נשיא בית הדין הרבני גדול, הרב הראשי הרב דוד לאו, אמר כי הוא "מוחה נמרצות כנגד התנהגות חסרת תקדים וחסרת אחריות של קומץ קטן אשר מונע מדיינים להגיע אל בית הדין וכן מונע מציבור באי בתי הדין וילדיהם אשר עניינם אמור לידון היום בפני בית הדין לקבל את יומם". עוד אמר הרב לאו "זו אנרכיה אשר מתבצעת באופן בלתי חוקי ולא דמוקרטי. דייני בית הדין לא יירתעו וימשיכו לעשות מלאכתם נאמנה למען אזרחי מדינת ישראל. אני פונה לרשויות אכיפת החוק בישראל ודורש לטפל במעשים אלו במלוא חומרת הדין".

עוד מבחזית החדשות

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש אמר כי: "מחאת השמאל שוב חוצה גבולות ונחשפת כמסמנת ורודפת כל דבר שיש בו זיק של יהדות, ללא קשר לרפורמה המשפטית. אני שב וקורא לשמאל ולמנהיגיהם, עצרו את ההסתה, לפני שיהיה מאוחר מידי".

ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) יצא גם הוא נגד המפגינים ותהה: "איך למען השם בית הדין הרבני קשור למחאה נגד הרפורמה המשפטית? המאבק צריך להתמקד ברפורמה שמקודמת חד צדדית. פעולות כאלה מרבות פילוג בישראל (וגם פוגעות במחאה). אנחנו בימי בין המצרים שמזכירים לנו מה קורה כשאנחנו מפולגים.
אסור להיגרר למלחמת אחים".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. אני לא שמאלנית ולא אנרכיסטית. אני ציונית ואוהבת דת.
    הממשלה הזאת הזויה וההתנהלות שלה לא שפויה בעליל.
    חייבים הפרדה בין דת למדינה.
    חייבים להפסיק להילחם עם האחים שלנו.
    בית המקדש הראשון והשני הושמדו בגלל שנאת חינם.
    תתעוררו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים