שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מצב חירום הוכרז במדינה: אזהרה לישראלים "להישאר בבתים ולהיות זמינים"
אתיופיה
משרד החוץ פרסם אזהרת מסע, בעקבות הקרבות האלימים המשתוללים באזור גונדר, וקרא לישראלים לעדכן את השגרירות על מצבם
צבא אתיופיה | צילום: ממשלת אתיופיה

ממשלת אתיופיה הכריזה היום (שישי) על מצב חירום במדינה, בעקבות הקרבות העזים בין כוחות הצבא והמיליציות המקומיות באזור מחוז אמהרה שבצפון אתיופיה. בהצהרה בה הוכרז על מצב החירום לא צוין אם הוא חל רק על אמהרה או בכול רחבי המדינה.

בתוך כך, משרד החוץ הוציא אזהרת מסע לישראלים השוהים באזור גונדר שבאתיופיה ולאלו שמתכננים להגיע לאזור, וקרא להם להישאר בבתים. "ישראלים השוהים במחוז גונדר, וולו וג'וג'ם מתבקשים להישאר בבתים, לדאוג לזמינותם בטלפונים הניידים, לנקוט באמצעי זהירות מרביים וליצור קשר ולעדכן אודות מצבם. באמצעות שגרירות ישראל באדיס או באמצעות חדר המצב של משרד החוץ", נכתב בהודעה.

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיפו במשרד החוץ כי "לאור מספר התנגשויות אלימות שאירעו בימים האחרונים במחוז בין קבוצות מקומיות חמושות לכוחות הביטחון, נחסמו הדרכים לגונדר וממנה ושדה התעופה בגונדר סגור". כמו כן, הומלץ להימנע מנסיעה למחוז אמהרה ולערים שכנות במחוז. מקור ישראלי בכיר המצוי שנמצא באתיופיה אמר לוואלה כי המצב במדינה הדרדר מאוד לאחרונה ומיליציות חמושות מאורגנות דומיננטיות יותר ויותר באזורים נרחבים במדינה.

בישראל לא יודעים לומר בשלב זה כמה ישראלים נמצאים במחוזות העימותים או במדינה בכלל ומנסים לאמוד זאת. גורם רשמי אמר גם כי המצב באזור אינו מנותק מהמתחולל במדינות סמוכות לאתיופיה וכי הסיטואציה אינה ייחודית לישראלים. לדבריו, "נציגויות של כל מדינות המערב באתיופיה בוחנות כעת את שעליהן לעשות כדי להבטיח את ביטחון אזרחיהן במדינה ומתואמות ביניהן", אמר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים