שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מפקד מחוז תל אביב פורש: "הודחתי על רקע פוליטי"
עמי אשד פורש וטוען "שילמתי מחיר על בחירתי למנוע מלחמת אזרחים" | על דרישתו של בן גביר לנקוט יד קשה מול המפגינים "יכולנו למלא את המיון באיכילוב בסוף כל הפגנה"
מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמי אשד | צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז תל אביב במשטרה עמי אשד הודיע היום (רביעי) על התפטרותו מהארגון וטען כי הוא הודח מתפקידו על רקע פוליטי. "בגב זקוף ובראש מורם אני משלם מחיר אישי כבד מנשוא על הבחירה שלי למנוע מלחמת אחים", אמר אשד במסיבת עיתונאים שקיים במטה מחוז תל אביב.

אשד התייחס לדרישות שהופנו אליו מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להגיב ביד קשה נגד המשתתפים בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית ואמר: "חטאתי בכך שלא יכולתי לעמוד בציפיות של הדרג המיניסטריאלי, שכללו את שבירת הכללים, הנהלים, הסדר הארגוני והתרבות בקבלת ההחלטות ובשיקול הדעת המבצעי". אשד הוסיף כי היה יכול לעמוד בקלות, כלשונו, בציפיות הללו באמצעות הפעלת כוח לא סביר. "יכולנו לפנות את איילון תוך דקות במחיר של שבירת ראשים וריסוק עצמות… יכולנו למלא את המיון באיכילוב בסוף כל הפגנה".

עוד מבחזית החדשות

ואולם לדבריו הוא דוגל בעיקרון ריסון הכוח. "התעקשתי במהלך המחאה פעם אחר פעם שמחוז תל אביב בפיקודי יוכיח שאפשר אחרת. שאפשר וחייב גם לאפשר מחאה וגם לקבוע לה גבולות ברורים על פי החוק. לצערי, בפעם הראשונה בשירות של שלושה עשורים נתקלתי במציאות הזויה, שבה השגת שקט וסדר היא לא הישג נדרש, אלא בדיוק ההפך".

אשד טען כי איש מהקרובים אליו ומפקודיו לא יודע מה דעותיו הפוליטיות, אולם לדבריו זה לא מנע את הפניית "מכונת הרעל המשוכללת" כלשונו, שהובילה לאיומים על חייו ברשתות החברתיות.

בסיום דבריו פנה אשד לסגן המפכ"ל אבשלום פלד וקרא לו "לעמוד כמו צוק איתן ולהתעלות מעל כל שיקול אישי רגעי, לזכור ששוטר הוא קודם כל עובד ציבור ומחויב לציבור". לדבריו, "אסור בשום פנים ואופן ש"תקדים עמי אשד" יהלך אימים על קציני משטרת ישראל. אסור שמפקד מחוז לא יאמר את דעתו או יגמיש את ערכיו".

בן גביר הגיב להצהרתו של אשד וצייץ כי דבריו "מוכיחים שבמשטרת ישראל שירת ניצב פוליטי על מדים. מאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו כמועמד בבחירות הבאות במפלגת שמאל".

עוד מבחזית החדשות

מקורות במשטרה צפו מבעוד מועד את התפטרותו של אשד, ואמרו כי הוא יעדיף לפרוש מהארגון ולא לקבל את התפקיד שבן גביר ושבתאי הועידו לו, ראש אגף ההדרכה במשטרה, שכן הוא ראה את עצמו מועמד מוביל לתפקיד המפכ"ל הבא. ניצב פרץ עמר, המשמש כיום כמפקד מחוז דרום, צפוי להחליפו במחוז תל אביב.

מאז החלו ההפגנות בעיר נקט מחוז תל אביב, תחת פיקודו של אשד, גישה מקלה כלפי המפגינים. בניגוד לדרישות בן גביר, המשטרה אפשרה למפגינים לחסום כבישים, ובהם נתיבי איילון, בכל שבוע. מדיניותו של אשד העלתה את קרנו בעיני המפגינים שבאחת ההפגנות התקבל במחיאות כפיים, מה שעורר את מורת רוחם של תומכי הרפורמה.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. עמי אשד אתה חתיכת אידיוט ! קצין במדים לא עושה דבר כזה ! אתה חסר אחריות !!!!!! לא הייתי נותן לך דרגת מפקח ! סתום בלחץ !!!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים