שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מפקד כוח וגנר: השיירות שלנו חוזרות לחזית כדי למנוע שפיכות דמים ברוסיה
המרד במוסקבה
במשרד החוץ הוציאו אזהרת מסע לישראלים | פריגו'זין הסכים לעצור את כוחותיו השועטים לעבר מוסקבה | הנשיא ביידן שוחח עם מנהיגי צרפת, גרמניה ובריטניה
ראש כוח וגנר, יבגני פריגוז'ין | צילום: TVP

אמש (שישי) לאחר ההכרזה על המצעד להשגת הצדק, וההשתלטות הלילית על בניין הממשל ומפקדות מנגנוני הביטחון בעיר רוסטוב שבדרום רוסיה על ידי כוח וגנר, הודיע שליט בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, כי בתיאום עם פוטין שוחח עם ראש כוח וגנר, יבגני פריגוז'ין, שקיבל את הצעתו של לוקשנקו לעצור את התנועה של כוח וגנר בשטח רוסיה.

בלוגרים צבאיים ברוסיה מעריכים כי מאחורי הקלעים הושגו הסכמות על הדחת שר ההגנה שויגו, שזו הייתה המטרה הראשית של פריגוז'ין. עם זאת, ובהנחה שההערכות האלה נכונות, פריגוז'ין יצטרך בתמורה להעביר את אנשיו לפיקוד ההנהגה החדשה של משרד ההגנה. סביר שהושגו ערובות לביטחונם של לוחמיו והם לא יישאו בתוצאות המרד. לא מן הנמנע שאחד התנאים בהסכם הוא חזרתו של פריגוז'ין לאפריקה, שבכמה ממדינותיה פועלות יחידותיו.

עוד מבחזית החדשות

הערב הודיע פריגוז'ין, כי הוא עוצר את השיירות בדרך למוסקבה וחוזר לחזית. לבקשת ראש המועצה לביטחון לאומי של רוסיה, שוחח שליט בלארוס לוקשנקו עם פריגוז'ין והגיע איתו להסכמות. פריגוז'ין כתב: "רצו לפרק את ואנר. יצאנו למסע למען הצדק. בתוך יממה הגענו כדי 200 ק"מ ממוסקבה. בזמן הזה לא שפכנו אפילו טיפת דם אחת של לוחמנו. עכשיו הגיע הרגע שדם עלול להישפך. אנחנו מבינים את האחריות לכך שיישפך דם רוסי, אנחנו חוזרים על עקבותינו וחוזרים למחנות בחזית".

דובר שליט בלארוס הודיע כי אלכסנדר לוקשנקו שוחח, בתיאום עם פוטין, עם ראש כוח וגנר. על פי ההודעה, השיחות נמשכו לאורך כל היום והניבו הסכמה על הצורך להימנע מטבח בשטח רוסיה. פריגוז'ין, קיבל את הצעת לוקשנקו לעצירת התנועה של כוחות ואגנר בשטח רוסיה ועל צעדים להפחתת המתיחות. כרגע נידונות ערבויות לביטחונם של לוחמי כוח וגנר. כוח וגנר לא אישר את ההודעה.

אחת משאלות המפתח בשלב הזה היא האם וכיצד תנצל אוקראינה את הכאוס ברוסיה ואת היעדרותם של 25 אלף חיילי כוח וגנר בחזית כדי לקדם את שחרור אדמותיה מהכיבוש הרוסי. בינתיים, צייץ משד ההגנה בקייב: "איננו מבינים מדוע החיילים הרוסים עדיין מסתתרים בתעלות המזוהמות, ולא רצים לסייע לחבריהם משני צדי המתרס. זה הרבה יותר בטוח מאשר להתמודד עם צבא אוקראינה".

בבית הלבן מדווחים כי הנשיא ביידן שוחח עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלר גרמניה אולף שולץ וראש ממשלת בריטניה רישי סונאק. המנהיגים דנו על המצב ברוסיה. משרד החוץ הצרפתי הוציא אזהרת מסע לרוסיה. כמו גם משרדי החוץ של גרמניה ובריטניה.

לשכת קנצלר גרמניה אמר כי: "הקנצלר אולאף שולץ עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות ברוסיה". משרד החוץ הצרפתי הודיע כי : "אנחנו מגויסים להבטיח את שלומם של האזרחים והדיפלומטים הצרפתים ברוסיה". ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, קרא לכל הצדדים בעימות ברוסיה לא לפגוע באזרחים. סונאק כינס את הועדה הממשלתית למצבי חירום, ״קוברה״. רישי אמר כי ממשלת בריטניה ניהלה מזה זמן מעקב אחרי האיומים הפנימיים ברוסיה ואחר גורמי אי היציבות פנימיים האפשריים כהשלכה של המלחמה שמנהלת רוסיה באוקראינה.

במוסקבה ובסנט פטרבורג פינו את המקומות הציבוריים, והקהל התבקש לצאת מהקניונים, הפארקים והמוזיאונים. בעקבות הודעות על מיקוש, פונו המוזיאונים הרמיטז' בסנט פטרברג ומוזיאון פושקין וטרטייקוב במוסקבה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים