שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מפקד כוח וגנר איים: "נעניש את משרד ההגנה במוסקבה שירה על לוחמינו"
מרד במוסקבה
יבגני פריגוז'ין האשים את שר ההגנה של רוסיה בפתיחה באש על עמדות הארגון שלו | ברוסיה הוכרז מצב חירום: משוריינים מאבטחים את מרכז מוסקבה
משוריינים במרכז מוסקבה | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

שעות אחדות לאחר ההודעה של מפקד כוח ואגנר, יבגני פריגוז'ין, על כך שהוא צועד למוסקבה עם אנשיו כדי להשיב את הצדק במסגרת הסכסוך שלו עם שר ההגנה הרוסי סרגי שויגו, הוכרזה במוסקבה נוהל חירום ומשוריינים הופיעו במרכז מוסקבה.

בשעה 02:00 הכריז פריגוז'ין כי יחידותיו נכנסות לעיר רוסטוב, הסמוכה לגבול אוקראינה, שבה הוכרזה מספר שעות לפני כן כוננות מיוחדת במנגנוני הביטחון. שני גנרלים רוסים הקליטו הודעות עם קריאות לכוח וגנר "להפסיק את הטירוף", ואילו השב"כ הרוסי קרא "לא לציית לפקודות הבוגדניות של פריגוז'ין", שנגדו נפתחה חקירה בגין המרדה.

עוד מבחזית החדשות

הסיבה לסערה היא, ההאשמה של מפקד כוח וגנר, יבגני פריגוז'ין,כי צבא רוסיה שיגר רקטות לעבר העמדות שלו, אחר כך תקף אותן באמצעות מסוקים, וגרם לנפגעים רבים. כהוכחה לכך, הציגו ערוצי טלגרם המזוהים עם פריגוז'ין סרטון עם גופות של הרוגים ואש בתוך עמדות ביער. בהקלטה נפרדת הודיע פריגוז'ין: "יש קורבנות רבים, הרבה לוחמים שלנו נהרגו. נחליט כיצד להגיב".

לעומת זאת, במשרד ההגנה הרוסי טענו כי מדובר ב"פייק ניוז" וכי העמדות של כוח וגנר בתוך אוקראינה לא הופצצו. פריגוז'ין המשיך להתעקש כי האירועים אכן אירעו והאשים את שר ההגנה שויגו בניסיון לחסל את כוח וגנר.

פריגוז'ין שיגר הודעות מוקלטות, שבהן טען בין השאר כי השר שויגו הגיע באופן אישי לעיר רוסטוב כדי "לפקד על המבצע נגד וגנר" ונתן פקודה לטייסי מסוקים לתקוף את יחידותיו. "הרוע שמביא עימו הפיקוד הצבאי, צריך להיעצר" זעם פריגוז'ין בהקלטות "שויגו הנבלה צריך להיעצר! הם מזלזלים בחיי החיילים, הם שכחו את המילה "צדק", ואנחנו נחזיר אותו. על כן אלה שהשמידו את הבחורים שלנו היום ועשרות אלפי חיילים רוסים, ייענשו".

בהמשך הכריז פריגוז'ין כי אלפי אנשי וגנר יצאו למצעד למען השבת הצדק. "אנחנו 25 אלף איש ואנחנו הולכים לברר למה מתרחש הברדק הזה במדינה. עוד 25 אלף מחכים לנו כרזרבה טקטית. הרזרבה האסטרטגית שלנו היא הצבא כולו והמדינה כולה. כל מי שרוצה, הצטרפו אלינו. צריך לשים קץ לביזיון הזה. מבקש מכולם לא להתנגד לנו. מי שינסה להתנגד, נתייחס אליו כאיום ונחסלו, לרבות מחסומים בכבישים בדרכנו וכל כלי טיס שנראה מעל ראשינו. מבקש מכולם לשמור על קור רוח, להישאר בבתים, ולאורך מסלול התקדמותנו לא לצאת לרחוב". ראש ואגנר הדגיש שלא מדובר בהפיכה, וקרא ליחידות הצבא להצטרף אליו.

בעקבות איומיו של פריגוז'ין, נפרשו במוסקבה משוריינים ומשאיות עם חיילים ליד משרד ההגנה והקרמלין, מכיוון שכלי תקשורת המזוהים עם פריגוז'ין טענו כי שתי שיירות של יחידות וגנר, האחת באורך 50 ק"מ והשנייה באורך של 80 ק"מ, עושות את דרכן מאזור רוסטוב למוסקבה. אין אישורים עצמאיים לטענות אלה. בסביבות השעה 02:00 הכריז פריגוז'ין כי יחידותיו נכנסו לרוסטוב ללא התנגדות. לטענתו, הוצבו מול כוחותיו מגויסים רוסיים טריים בני 18.

לדברי פריגוז'ין ואנשיו, במשרד ההגנה קינאו בהצלחות של כוח וגנר, שרק הבליטו את הניהול הכושל של המלחמה עד כה, והחליטו לחסל את יחידותיו לאחר שהצליחו לכבוש את בחמוט כמעט במלואה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים