שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מפקד חיל האוויר על השעיית האלוף: "תיאם וסנכרן אי התייצבות"
אלוף תומר בר התייחס להשעייתו של אל"מ ג' מוביל "מחאת הטייסים" בחיל וטען כי ההחלטה התקבלה בשל חוסר אמון בו | "ההחלטה היא אישית שלי ולא נובעת מלחצים"
מטוס קרב | צילום: BlueBarronPhoto, שאטרסטוק

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, התייחס היום (חמישי) להשעייתו של אל"מ ג', מוביל "מחאת הטייסים", וטען כי ההחלטה התקבלה בשל חוסר אמון בו".

לדברי מפקד חיל האוויר "אני מכבד את אל"ם ג', החזרתי אותו לשירות, הוא עתיר זכויות, אני אוהב אותו בכל ליבי". למרות זאת הוא "תיאם וסנכרן אי התייצבות של אנשי מילואים לטייסות", והדחתו נעשתה בשל חוסר אמון בו. עוד הדגיש האלוף בר כי "ההחלטה היא אישית שלי, לא נובעת משום מערכת לחצים, התקבלה בכובד ראש. היחידים שהתייעצתי איתם הם המפקדים והרמטכ"ל, שאנחנו בקשר הדוק ומסונכרנים לאורך האירוע".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר בר כי "לכל משרת בחיל האוויר הזכות לחשוב ולהביע את דעותיו, אבל מבחינתי לקדם דברים שהם לא מעינייני צהל, זה לא מקובל. ההחלטה היא אישית שלי, לא ממערכת לחצים, היא התקבלה בכובד ראש. היחידים שהתייעצתי איתם זה המפקדים בחיל והרמטכ"ל. כך גם תהליך ההשעיה של ג' מתואם עם הרמטכ"ל. כשנשאל הוא לא פרס בפניי מה הוא עושה, הוא לא היה גלוי איתי".

"אנחנו חזקים וכשירים, אני לא מדבר על הפגנות ומחאות אני מדבר על עניין ההתייצבות המסונכרנת מול אחרים שיש בה פוטנציאל השפעה. להבנתי הוא לא פרס את העניין הזה, היה כאן תאום של אי התייצבות של אנשים בטייסת מסוימת בעיתוי מסוים שזה דבר פסול. אם מישהו לא רוצה להתייצב שיודיע למפקדו" אמר.

מפקד חיל האוויר הוסיף כי היו מספר אנשי מילואים שתיאמו מול המפקדים את אי הגעתם. "נקטנו גישה של הכלה לגבי האנשים האלה. לא מוכנים לקבל התארגנות יזומה, אני קראתי לג' והוא לא אמר לי את זה וזה גרם לחוסר אמון. אני מבין את המורכבות שלהם ואני מבהיר להם את הציפיה שאם יש קושי לבוא להתייצב, לא יכול להכריח אותם. אני מגנה בכל תוקף וגם הרמטכ"ל כל השתלחות במשרתי צה"ל ואני מגנה את זה בכל תוקף, זה גורם לכרסום. אני מבין את המרכבות ואני מנסה לאזן בין הדברים הכי טוב שאני יכול".

"כרגע חשוב לי שתבינו שכל ענייני חיל האוויר שאני מופקד עליו וחשוב לשמר את הכשירות ואת והילכדות שמתחילה להתכרסם מאמירות חיצוניות ועירוב שאינו היעוד שלנו. לא ניתנו לי תשבות והתמונה שהתגלתה הייתה אחרת לחלוטין. אני עומד מאחורי ההחלטה שלי".

עוד מבחזית החדשות

החלטת ההשעיה התקבלה בהלם בקרב אנשי המילואים, שמכחישים בתוקף את הטענות כי אלוף משנה ג' עודד אי התייצבות של אנשי צוות אוויר, ואף מוסיפים כי בכמה מקרים הוא היה זה שבלם יוזמות כאלה ואחרות. בהתחלה חשבו רבים בקבוצות המחאה כי אין סיכוי שהחלטה כזו קורית, אך לאחר שהתבררו הפרטים, אמרו כי לאחר השיחות עם מפקד חיל האוויר והרמטכ"ל, ההחלטה שהתקבלה בצורה הזו ובעיתוי הזה, אחרי שנעשו שיחות ליישור קו, היא החלטה שפוגעת באמון.

אל"מ ג' היה מפקד בסיס בכנף 1 רמת דוד. בהמשך להחלטה, קציני מילואים שאלו: "על איזה מידע הטיעון הזה מתבסס?". גם בתוך הצבא נשמעת ביקורת על הדרך בה יצאו הדברים, כאשר מנגד צה"ל לא נימק באופן מסודר ולא נתן תשובות ברורות בנוגע להחלטה. בקרב טייסים במילואים ההבנה היא כי בשלב זה מדובר בהשעיה זמנית ולא הדחה. טייס במילואים שפעיל במחאה אמר כי "שני הצדדים מבינים את גודל השעה, צריך להמשיך יחד וצריך עכשיו לפעול באחריות ולא לעשות צעדים בלתי הפיכים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים