שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מפלגת הציונות הדתית תמליץ על נתניהו
סמוטריץ' הודיע
יו"ר מפלגת הציונות הדתית הסביר את ההחלטה: "על בסיס התחייבותו של ראש הממשלה בהסכם שנחתם איתנו להקים ממשלת ימין, וכפי שהתחייבנו"
בצלאל סמוטריץ | צילום: אתר הכנסת

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הודיע רשמית כי המפלגה תמליץ לנשיא על ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה: "‏על בסיס התחייבותו של ראש הממשלה בהסכם שנחתם איתנו להקים ממשלת ימין שתשמור על הזהות היהודית של המדינה, תחזק את ההתיישבות ותבצע את הרפורמות הנדרשות במערכת המשפט, וכפי שהתחייבנו, הציונות הדתית תמליץ לנשיא המדינה על בנימין נתניהו ותחתור להקים איתו ממשלה של המחנה הלאומי".

סמוטריץ' הוסיף כי "‏אנחנו קוראים לכל מפלגות המחנה הלאומי לשים בצד את כל משקעי העבר ולפתוח דף חדש של שיתוף פעולה לטובת מדינת ישראל ואזרחיה. אחרי שנתיים קשות מדינת ישראל זקוקה לממשלת ימין הומוגנית ויציבה. בואו נשב סביב שולחן אחד ונדון בקווי היסוד ובתנאים המהותיים של ממשלת הימין, ללא חרמות וכעסים".

לדבריו, "‏כל ברירה אחרת תביא לתוצאה רעה ומסוכנת למדינת ישראל. מנהיגים נדרשים לשים את טובת המדינה ואזרחיה מעל לכל אינטרס אישי או מפלגתי וכך אני מקווה ומתפלל שינהגו כל מנהיגי מפלגות המחנה הלאומי. אהפוך בעזרת השם כל אבן כדי לגרום לממשלת הימין הזו לקום".

בתוך כך, ח"כ יאיר גולן ממר"צ כתב בפייסבוק: "בנט, אתה לא יכול להיות ראש ממשלה, אפילו לא ברוטציה. אין לך לגיטימציה עם שבעה מנדטים רק בגלל שאתה נורא רוצה. סער, אתה לא יכול להיות ראש ממשלה עם שישה מנדטים, ואתה יודע את זה. גנץ, אתה כבר ניסית, נכשלת, הושפלת, עזוב אותנו במנוחה – אין לך אופי לזה. מה נשאר, רק לפיד. בלי רוטציה, בלי תנאים, בלי קומבינות".

גולן הוסיף: "לפעמים החיים יותר פשוטים ממה שנדמה. יש בישראל רוב בן 61 מנדטים לאלה שלא רוצים בנתניהו כראש ממשלה. עכשיו תפקידם של פוליטיקאים למלא אחר צו הבוחר".

כזכור, ועדת הבחירות המרכזים פרסמה את התוצאות הסופיות לבחירות לכנסת, אחרי ספירת 100% מהקולות, וחישוב הסכמי העודפים: הליכוד 30, יש עתיד 17, ש"ס 9, כחול לבן 8, העבודה 7, ימינה 7, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 7, הרשימה המשותפת 6, הציונות הדתית 6, מרצ 6, התקווה החדשה 6, רע"מ 4.

נשיא המדינה יקיים ביום שני הבא את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת ולאחריו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת שיסכים לכך – כך נמסר מבית הנשיא. בתום סבב ההתייעצויות, יזמן הנשיא אליו במידת הצורך, את המועמדים הרלוונטיים להרכבת ממשלה כפי שיעלו מהמלצות כלל הסיעות.

מנכ״ל בית הנשיא הראל טובי שיגר היום (שני) מכתבים רשמיים לנציגי הסיעות והודיעם כי נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יקיים את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת, ביום שני, כ"ג ניסן תשפ"א, 5.4.2021, וכי מלאכת הרכבת הממשלה תוטל על אחד המועמדים עד ליום רביעי, כ"ה ניסן תשפ"א, 7.4.2021.

למחרת סבב ההתייעצויות אצל הנשיא, ביום שלישי, תפתח הכנסת ה-24 את מושבה הראשון. מרגע החלטת הנשיא על זהותו של מי שיקבל את המנדט להרכבת הממשלה, יהיו ברשותו של המועמד 28 ימים להציג בפני ריבלין קואליציה שמונה לפחות 61 חברי כנסת. במידה וידרוש המועמד, יוכל לקבל ארכה של 14 ימים במידה ולא יצליח להרכיב ממשלה ב-28 הימים הראשונים.

אם תעבור התקופה שניתנה לו ולא עלה בידו להרכיב ממשלה, הנשיא צפוי לקיים סבב התייעצויות נוסף, שבסופו יטיל את הרכבת הממשלה על ח"כ אחר לתקיפה של 28 ימים נוספים – או להחזיר את המנדט לכנסת ולהודיע ליושב ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה. המנדט יכול לחזור לכנסת גם אחרי 28 הימים של המועמד השני שקיבל את המנדט, אם לא יצליח להקים ממשלה בתקופה שהוקצבה לו.

אם הנשיא יודיע ליושב ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה, נפתחת תקופה של שלושה שבועות שבה 61 חברי הכנסת יכולים לבקש מהנשיא בכתב להטיל את התפקיד על ח"כ לבחירתם, ויעמדו לו 14 ימים להרכבת ממשלה. אם לא תורכב ממשלה עד סוף תקופה זו, הכנסת תתפזר לפני תום הכהונה לבחירות חמישיות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים