שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מפכ"לים לשעבר במכתב לשבתאי: "קוראים לך להתפטר מתפקידך לאלתר"
מפכ"לים וניצבים לשעבר שיגרו מכתב למפכ"ל קובי שבתאי: "שיתפת פעולה עם עבריין מורשע כדי להפוך את המשטרה למיליציה פרטית" | "התנהגותך נקודת שפל. תתפטר"
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

חמישה מפכ"לים לשעבר ו-33 ניצבים פנו במכתב למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, וקראו לו להתפטר מתפקידו בעקבות הדחת מפקד משטרת מחוז תל אביב ניצב עמי אשד. הקבוצה, שקראה לראש הממשלה בנימין נתניהו להדיח את איתמר בן גביר, כתבה לשבתאי כי "התנהגותך תיזכר כאחת מנקודת השפל בהיסטוריה של משטרת ישראל".

עוד מבחזית החדשות

המפכ"לים לשעבר שחתומים על המכתב הם שלמה אהרונישקי, אסף חפץ, רפי פלד, משה קראדי ורוני אלשיך. במכתבם כתבו המפכ"לים לשעבר "אנו, קבוצת מפכ"לים וניצבים בדימוס, הוכנו בתדהמה עם החלטת השר להדיח את מפקד משטרת מחוז תל אביב ניצב עמי אשד לנוכח הצלחתו לנהל במשך תשעה שבועות מחאות רבות היקף בחכמה ובשיקול דעת, תוך ניצול זכות המחאה מצד אחד ואכיפת החוק מהצד האחר".

"תדהמתנו הלכה וגברה כאשר הסתבר לנו שהיית שותף למהלך זה תחת הכסות המגוחכת של סבב מינויים", הוסיפו. "שיתפת פעולה עם עבריין מורשע כדי להפוך את המשטרה למיליציה פרטית, כדי לספק את מאוויו הפוליטיים של השר הממונה, והיית שותף לטיהור של מפקד עם עמוד שדרה. במעשיך אלה איבדת את הזכות הערכית והמוסרית להמשיך ולהוביל את שוטרי משטרת ישראל במשימותיה הרבות והמגוונות. אנחנו, רבי ניצבים וניצבים, מפקדיך לשעבר, קוראים לך להתפטר מתפקידך לאלתר".

סגל הפיקוד הבכיר במשטרה הופתע מההודעה שנמסרה אמש על סבב המינויים, בהם מינויו של ניצב אשד לראש אגף ההדרכה במשטרה. "הופתענו לשמוע על ההודעה דרך התקשורת, כשההפגנות בעיצומן", אמר אחד הניצבים במשטרה. ניצב אחר הוסיף כי גם אשד בעצמו גילה על תפקידו החדש מהדיווחים בתקשורת.

ניצב נוסף אמר כי "היו יכולים לפחות להמתין שיסתיים יום ההפגנות". מפכ"ל לשעבר אמר כי "זה מאוד מכוער לשלוח ניצב ותיק בליבת הפיקוד לאגף ההדרכה, זה לצפות ממנו שיסרב להצעה".

בעקבות ההודעה על סבב המינויים, שוחחה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה עם גורמים במשטרה. על רקע הודעת התנועה לאיכות השלטון, כי תגיש עתירה לבג"ץ בבקשה לצו ביניים "למניעת הדחתו של מפקד מחוז תל אביב".

ההערכה היא שאשד יבחר לפרוש מהמשטרה ולא לעבור לאגף ההדרכה. מדובר בתפקיד מטה שאינו נחשב נחשק במיוחד ולרוב מהווה תפקיד ראשון לקצין בדרגת ניצב.

אשד נשאל על הדחתו בזירת הפיגוע אמש בדיזנגוף בתל אביב, והוא השיב "אני לא האישיו, מדינת ישראל ותושבי תל אביב הם האישיו. אני עושה כל מה שאני יכול כדי להציל חיי אדם וזה מה שאני עושה בערב. שאר הדברים לא רלוונטיים ונעסוק בהם בבוא הזמן".

עוד מבחזית החדשות

לעומת זאת, בכירים אחרים במשטרה אמרו כי לא מדובר בהדחה. לדבריהם "זה ספין, הדחה של ניצב מתבצעת אך ורק בהמלצת המפכ"ל", אמרו. לדבריהם כבר סוכם לפני כן על סבב ניצבים במשטרה שבמסגרתו יעבור אשד לתפקיד ראש אגף ההדרכה.

ממשטרת ישראל נמסר: "אנחנו מבקשים להבהיר כי ניצב עמיחי אשד, מפקד מחוז תל אביב, לא הודח מתפקידו, אלא מדובר בסבב מינויים בצמרת המשטרה. ניצב אשד הוא קצין מוערך שבעברו רזומה ארוך של תפקידי פיקוד בכירים". גם מלשכת השר בן גביר נמסר "מדובר בסבב מינויים מתוכנן מראש ולא בהדחה".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. מי פתי יאמין שכל ה5 מפכלים לא יודעים שזה לא הדחה, תסיקו את המסקנות לבד

  2. פשששש היום הכל גלוי שבכל הקודקודים המשרות השמנות והחשבות בעמדות מפתח .
    נשטלו על ידי השמאל וארגון הבג"ץ רק שמולאנים קיצוניים שונאי תורת ישראל ועם ישראל.
    שמולאנים שכל מטרתם להעביר אותנו על דתנו נשטלו בעמדות אלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים