שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » מעמד "כבוד חכמים ינחלו" וחלוקת תעודות בישיבת מכנובקא בעלזא
לכבודה של תורה
לרגל סיום ועמידתם במבחן על מסכתות בבא מציעא ומגילה בהצלחה רבה של תלמידי ישיבת מכנובקא בעלזא באלעד | צילום: יהושע פרוכטר

בשבוע שעבר, ביום שלישי בערב, מוצאי יו"ד קדישא של בעל האור החיים הק', התכנסו תלמידי ישיבת מכנובקא בעלזא אלעד יחד עם האבות שיחי' באולם העירוני, למעמד הוד והדר, יקר וגדולה, בשם "כבוד חכמים ינחלו" לקבלת תעודות ופרסים, לאחר שלמדו ועמלו ביגיעה רבה במסכתות בבא מציעא, ומגילה ועמדו בכור המבחן אצל גדולי הרבנים, הגאון רבי מתתיהו דייטש שליט"א רב שכונת רמת שלמה ומח"ס שו"ת נתיבות אדם. הגאון רבי ישראל אהרנסון שליט"א מראשי ישיבת חזון נחום. הגאון רבי יחזקאל דרברמדיקר שליט"א רב קהילת באיאן מודיעין עילית.

את המעמד הנחה בטוב טעם, המשגיח הראשי הרה"ג ישראל ישעי' רכניצר שליט"א. שקידם בברכה את ההורים החשובים שיחי', האורחים ושולחן הנשיאות שהגיעו לקחת חלק לכבוד תלמידי הישיבה חתני השמחה הוגי התורה ולומדיה.

ברגשי שמחה נשא דברים ראש הישיבה הרב הגאון רבי יעקב יהושע ענגלענדער שליט"א, בתוך דבריו הזכיר את דברי אביי במס' שבת קיח: תיתי לי דכי חזינא 'צורבא' מרבנן דשלים מסכתיה עבידנא יומא טבא לרבנן. ויש להטעים תיבת 'צורבא' מלשון צריבה כמו 'צרוב באש', מה שלמדו חזרו ושיננו, ספוג ובלוע בתוכם כחטיבה אחת, ו'שלים' מסכתא – בשלימות. ניתן להעיד על תלמידי הישיבה כי כן הם הדברים אצלם.

המנהל רוחני הרה"ג רבי מרדכי פולק שליט"א, פתח את רגשי לבו וציין את שנת ה'בר מצוה' של הישיבה. שיתף את ההורים אודות השמחה הגדולה של ערב זו, לאחר שכברת דרך ארוכה עברו הבחורים החשובים והיקרים שיחי' בתוספת זמנים ושעות של לימוד מעבר לסדרים הקבועים של הישיבה – אך מלאים בסיפוק רוחני רווי וגדוש, זוכים עתה לקצור פירות ולראות כי שני מסכתות 'נכסי צאן ברזל' בידם כמונח בקופסא. וכן שבתקופת החזרה והבחינות לאחר שטעמו וראו כי טוב ה', הראה והוכיח אצלם כי יש בידם כוחות עצומים הרבה מעבר למה שחשבו שמסוגלים – המחייב את המשך דרכם.

נואם ואורח הכבוד הגאון רבי ישראל אהרנסון שליט"א, אחד מבוחני החתנים, שעמד על טיבם בשעת המבחן – לא הסתיר ברבים את התפעלותו ואמר: האמת היא כי כשהתכוננתי למבחן הכנתי שאלות אך ורק מגפ"ת. ואך שאול שאלתי, ראיתי כי מגיע מהתלמידים – תשובות מפליאות מדברי ראשונים ועוד, המשכנו לצלול למעמקי הסוגיות כשהתלמידים מפליאים בידיעותיהם רצוא ושוב עם ידיעות מקיפות מכל המסכתא מן הקצה אל הקצה, אשרינו כי אלו גדולי עולם של הדור הבא…כ"כ לא הסתיר את התפעלותו מהרמי"ם וצוות הישיבה כי עשו ופעלו וחלקם רב ללא ספק בתוצאות ידיעותיהם של הבחורים היקרים והחביבים שיחי'.

הגאון החסיד רבי ישראל זישא הלוי הורביץ שליט"א רב קהילות החסידים באלעד, בנועם שיח ובצוף אמרותיו שזר הדק היטב, את המעמד רב ההוד ואת סיום שני המסכתות בבא מציעא ומגילה – גם יחד. בנותן טעם לשבח הרחיב על גודל זמן המעמד טרם ימי בין המצרים המהווה דבר חשוב וענין בפני עצמו. ואת הההארה אשר הסיומים חל בפרשת שקוראים את המועדים, וכן לא הסתיר את התפעלותו מהיכריו האישית חלק נרחב מתלמידי הישיבה תושבי העיר אשר חזותם צורבא מרבנן מוכיח עליהם כי עדיים לגדולות.

ראש העיר הרה"ח ישראל פרוש שליט"א אשר השתתף בעין יפה להוציא מהכח אל הפועל מעמד יקרת התורה בערב זו, כובד בדברי ברכה, בתוך דבריו אמר שמיקום הישיבה אמנם בקרן אורה הממוקם בזווית של העיר, אך דעו כי מאירים אתם בהודכם זיווכם והדרכם על פני כל העיר, הליכתכם והליכותיכם מחייב את כל הישיבות המגיעות לכאן בעקבותיכם.

בחלוקת הפרסים לחתני השמחה, ששת השעורים כל קבוצה עם מגבילו כובדו: כ"ק מרן אדמו"ר מטעמשוואר שליט"א, הרה"צ רבי אהרן רוקח שליט"א בן כ"ק אדמו"ר שליט"א ורב דביהמ"ד באלעד. הגאון רבי פישל בידרמן שליט"א רב ומו"צ קהל עדת חסידים לעלוב באלעד. הרה"ח אליעזר לאנג שליט"א, מנהל ת"ת 'קהל חסידים' באלעד.

ולאחמ"כ פצחו התלמידים בשירה וזימרה ורקדו בשמחה של מצוה שעה ארוכה לכבוד התורה רבני הישיבה ותלמידיה.

1 מעמד "כבוד חכמים ינחלו" וחלוקת תעודות בישיבת מכנובקא בעלזא
צילום: יהושע פרוכטר
2
צילום:
3
צילום:
4
צילום:
5
צילום:
6
צילום:
7
צילום:
8
צילום:
9
צילום:
10
צילום:
11
צילום:
12
צילום:
13
צילום:
14
צילום:
15
צילום:
16
צילום:
17
צילום:
18
צילום:
19
צילום:
20
צילום:
21
צילום:
22
צילום:
23
צילום:
24
צילום:
25
צילום:
26
צילום:
27
צילום:
28
צילום:
29
צילום:
30
צילום:
31
צילום:
32
צילום:
33
צילום:
34
צילום:
35
צילום:
36
צילום:
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים