שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » מעמד אדיר לכבודה של תורה בישיבת אורייתא לרגל סיום הש"ס ע"י אחד מתלמידי הישיבה
ששון ושמחה בשמחת התורה זכו תלמידי ישיבת 'אורייתא' במעמד הנרגש, כשאחד מפארי תלמידי הישיבה הבה"ח מאיר בנט ני"ו לברך על המוגמר ולסיים כולא תלמודא
סיום הש"ס, בישיבת אורייתא, השבוע | צילום: באדיבות המצלם

ביום ראשון השבוע (נשא), ימים ספורים קודם מתן תורה לבשה חג ישיבת 'אורייתא', לקראת שמחתו הנדירה והמיוחדת של אחד מבני החבורה בהגיעו ליומו הגדול בו מסיים הוא את כל הש"ס כולו, אל היכל הישיבה אשר עוטר וקושט כראוי וכיאות לכבוד התורה ולומדיה-התקבצו כל בני הישיבה ורבניה וכן בני משפחתו של החתן שיחי' לסעודת המצווה המפוארת, כאשר הכל מסבים יחדיו ומוקירים את התמדתו ושקידתו המופלאה של החתן, בין כותלי הישיבה המעטירה.

המנהל רוחני הרה"ג ר' דוד שפר שליט"א פתח והנחה את המעמד בטוב טעם ודעת כאשר מטיב הוא לבטא את השתתפותם הלבבית והאישית של כל בני הישיבה בשמחה הגדולה כאשר זוכים כולם לחזות בפירות ההילולים והמשובחים הצומחים בבית היוצר ישיבת 'אורייתא', הבקיאים בכולא תלמודא בשליטה מלאה ובהיקף נרחב.

סיום הש"ס, בישיבת אורייתא, השבוע | צילום: באדיבות המצלם

עוד מבחזית החדשות

את המשא המרכזי נשא ראש הישיבה הרה"ג ר' דוד קאפ שליט"א אשר בקול מלא התרגשות תיאר את עמלו רבת השנים ואת יגיעתו העיקשת של החתן שיחי' בתורה ובעבודה עדי הגיעו ליומו הגדול והנרגש, בדבריו העלה על נס את קול התורה המהדהד ברמה בין כותלי הישיבה כאשר מזכיר הוא את סיום הש"ס הקודם ע"י אחד מתלמידי הישיבה שהתקיימה לפני חצי שנה ובהתרגשות מיוחדת בישר על מעמדי הוד נוספים של סיומי הש"ס אשר יתקיימו בתקופה הקרובה על ידי עוד מתלמידי הישיבה.

בין פרק לפרק הנעימו את המעמד בניגוני תורה והודאה מקהלת 'נגינה' יחד עם בעל המזמר הר"ר חיים פולק הי"ו בליווי תזמורת לכבוד התורה ולומדיה.

כהכנה לקראת ה'סיום' התקבצו יחדיו הבחורים ושוררו ברגש רב ניגונים של דביקות בתורה, כן עלה על הבמה בעל המנגן המיתולוגי הרה"ח ר' חיים בנט הי"ו – זקינו של מסיים הש"ס והנעים במחרוזת נפלאה ממיטב יצירותיו לכבודה של תורה, כאשר גם מבטא בדברים קצרים את שמחתו האדירה ביום הגדול הזה.

כאן הגיע שיא המעמד כאשר החתן מאיר בנט שיחי' עולה על הדוכן ומסיים את כל תלמוד בבלי כשלאחר אמירת הדרן וקדיש פצחו הכל בריקודים אדירים לכבודה של תורה כאשר נעו אמות הסיפים וכולם עלזו ופזזו במשך דקות ארוכות לכבוד מסיים הש"ס שיחי'.

כאן נשמעו דבריו של מסיים הש"ס הבה"ח מאיר בנט ני"ו אשר נתן שבח והודיה לה' על שזכה להגיע ליומו הגדול וכן חלק שבחים נרגשים לאכסניה של תורה ישיבת אורייתא המעטירה אשר בצילה זכה להסתופף ולהגות באהלה של תורה בשבתו יחד עם חברים מאירים בהנחייתם ובעידודם אין קץ של רבני וצוות הישיבה שליט"א.

לאחמ"כ נשא דברים נרגשים אביו של בעל השמחה בעל המנגן הר"ר ראובן בנט הי"ו אשר לא יכל להסתיר את התרגשותו וקורת רוחו כאשר זוכה לראות את עולמו בחייו ולשאוב מלוא חופניים נחת דקדושא מבנו החשוב שעמל ויגע בתורה בהתמדה נפלא וכעת קוצר את פירות הילוליו, החרה-החזיק אחריו הסב הרה"ח ר'  יונה יעקב ברמן הי"ו אשר ביטא את קורת רוחו מהמשכת שלשלת הדורות על אדני התורה והתמדתה, צרופה יחדיו בחסידות ובירא"ש.

בברכהמ"ז נתכבד חתן הש"ס ני"ו כשמיד לאחמ"כ פצחו בריקודים עליזים לכבוד התורה ולומדיה במשך זמן רב כשלעת נעילת המעמד הנעים ברגש רב אמן הרגש הר"ר מוטי שטיינמץ הי"ו בניגוני דביקות והתרוממות לקראת חג מתן תורה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים