שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מעוז: "מהיום – הרב מתן כהנא שליט"א"
הח"כ בסרקזם
חבר מועצת הרבנות הראשית ורב העיר נשר, הרב יצחק לוי בדיון על הרפורמה בכשרות: "נצעק בכל מקום שאי אפשר לסמוך על הכשרות של הרפורמה הזאת"
מתן כהנא | צילום: דני שם טוב. דוברות הכנסת

דיון רפורמת הכשרות. נציגי מועצת הרבנות הראשית בדיון הוועדה בראשות ח"כ יוליה מלינובסקי, המשיכו בביקורת על הצעת החוק שתיתן סמכות בידי שלושה רבנים – ללא אישור הרבנות הראשית- להעניק רשות לתאגידים פרטיים לתת כשרות לעסקים, מלונות ומפעלים.

חבר מועצת הרבנות הראשית ורב העיר נשר, הרב יצחק לוי: "הולכים לפרק את מוסד הרבנות, הרפורמה הזאת הולכת לקעקע ולהרוס את תפקידו של רב העיר, הרב צריך להורות לתושבי עירו איזה עסק כשר ואיזה עסק לא כשר, שוללים מרב את תפקידו לקבוע. רב לא יכול להגיד לציבור שלו מה כשר ומה לא כשר כי יקומו עשרות גופי כשרות כפטריות אחר הגשם".

"יש פסק הלכה ברור של מועצת הרבנות הראשית שחתמו עליו כל רבני ישראל שאסור לסמוך על הרפורמה הזאת. אני לא מאמין שאחד פותח עסק בכשרות, פותח את זה רק לאותם אנשים שלא מעניינים אותם מה דעת הרב המקומי. כשרות זה ענין ההלכתי. איפה הלך החוק שהרבנות הראשית היא המוסמכת לתת כשרות?".

יו"ר הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי השיבה: "זהו חוק שיעבור ואותו יצטרכו לקיים".

הרב לוי: "אם החוק יקבע שהרבנות צריכה לאכול חזיר אנחנו גם נצטרך לאשר? אני אומר לך שאנחנו נסרב לחוק. החוק לא יכול לחייב את הרבנות ואת הרבנים להגיד על משהו שהוא כשר והוא לא כשר. מי שקובע בענין הלכתי זה הרבנות הראשית אנחנו נצעק בכל מקום שאי אפשר לסמוך על הכשרות של הרפורמה הזאת".

"מצד אחד אתם אומרים שהרבנות הראשית היא תקבע את הקריטריונים מצד שני שלוש רבנים יוכלו לתת הכשר כנגד הרבנות, מנטרלים את הרבנות הראשית".

"יש כבר את הרפורמה הזאת בייבוא. אנחנו כל שני וחמישי יושבים בוועדת ייבוא למרות שיש לנו פיקוח והרבנות היא הרגולטור – אנחנו מוצאים גופי כשרות שפועלים כנגד הנהלים של הרבנות, אם בייבוא זה לא עובד ויש בעיות איך אתם מנסים לעשות את זה בכל הארץ?".

בתוך כך, יו"ר נעם, חה"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) אשר משתתף בדיון מסר "מהיום אימרו – הרב מתן כהנא שליט"א הרב הראשי לישראל החדשה – הוא יכשיר את המשגיחים, הוא יקבע מה הקריטריונים להיות משגיח, הוא יחליט איזו מועצה דתית מוסמכת לרבנות ולתת כשרות, הוא ואין מלבדו."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים