שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מעוז: "נחקרתי על סיוע להתיישבות הצעירה"
בוועדת הפנים
"לא יצא כלום מהחקירה הזו. מכיוון שכולם סייעו להתיישבות הבלתי מוסדרת. האם גם יחקרו אותנו עכשיו כאשר אנחנו הולכים להלבין מבנים לא חוקיים", שאל מעוז לסיום
אבי מעוז | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

חה"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) השתתף הבוקר בוועדת הפנים בכנסת בדיון על חוק התכנון והבניה בסוגיית חיבור אלפי מבנים לא חוקיים בערים ובכפרים הערביים לחשמל. בדבריו התייחס חה"כ מעוז לניסיונו האישי כמנכ"ל משרד הפנים לשעבר "לפני 21 שנים שימשתי כמנכ"ל משרד הפנים, והגיע אליי ראש עיריית אום אל פאחם וניסיתי לשכנע אותו שיעשה תוכנית מתאר לעיר שלו, והוא סרב. אמרתי לו שיש לו כסף וכל מה שרק ירצה, רק שיעשה תוכנית מתאר לעיר שלו", פתח מעוז בדבריו.

לדבריו, ראש העיר דבק בסירובו על אף הצורך החיוני לתוכנית מתאר בעיר "הוא המשיך לסרב. ואני אגיד לכם למה הוא סירב, הוא סירב כי הוא רצה שהבנייה תהיה בנייה בלתי חוקית ותתיישב בכל מקום לאורך ציר 65, על הציר, והתושבים של אום אל פאחם יוכלו לבנות איפה שהם רק רוצים, ואיפה שבא להם".

"אותו ראש עיר סרב לקדם תוכנית מתאר לעיר שלו, ולבסוף הנחתי את הממונה על המחוז במשרדי שיקדם תוכנית מתאר לאום אל פאחם. הבעיה מתחילה לא בגלל שיש חוסר בתכנון. אלא בגלל שהחברה הערבית לא רצתה תכנון. כי זה הפריע לשאיפות האחרות שלה, ולכן הם לא תיכננו", סיפר חה"כ מעוז.

מעוז הפנה גם שאלה למשרד המשפטים על המעמד של בתים שכבר חוברו לחשמל "אני רוצה להבין ממשרד המשפטים איך זה ישפיע על כל המהלך של צווים שהוצאו להריסת בתים. ואיך לקחו את זה בחשבון. אני הבנתי שזה לא יפריע למיצוי ההליכים בבתים שהוצאו נגדם צווי הריסה, אבל אני רוצה יותר להבין מה המשמעות. אם בית מחובר לחשמל על פי חוק, איך אחרי זה הולכים להרוס אותו, לדעתי זה הפסקת כל ההליכים להריסת הבתים הבלתי חוקיים", טען בדבריו.

להפתעת חברי הוועדה, סיפר חה"כ מעוז איך מצא את עצמו בחקירה כשסיים את תפקידו כמנכ"ל משרד הבינוי השיכון "אי אפשר לעשות פלסטר מהחוק גם אם הוא בא על ידי חברי כנסת. אני בזמנו נחקרתי במשטרה ביאח"ה כשסיימתי להיות מנכ"ל משרד השיכון על כך שכביכול מטעם הממשלה סייעתי לבנייה לא מוסדרת ביהודה ושמרון".

"לא יצא כלום מהחקירה הזו. מכיוון שכולם סייעו להתיישבות הבלתי מוסדרת, מה שנקרא ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. החל מראש הממשלה ועד ליועצים המשפטיים של הממשלה. האם גם יחקרו אותנו עכשיו כאשר אנחנו הולכים להלבין מבנים לא חוקיים", שאל מעוז לסיום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים