שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מסתננים מאוקראינה: פתחו באש ולקחו בני ערובה רוסיים
כלי תקשורת רוסיים מדווחים שכוח אוקראיני הסתנן למחוז בריאנסק סמוך לגבול, ומחזיקים בכמה בני ערובה בתוך חנות | בדרך ירו על רכב חולף, הרגו אדם ופצעו ילד כבן 10
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי | צילום: דוברות נשיא אוקראינה

כלי תקשורת ברוסיה דיווחו היום (חמישי) כי מסתננים אוקראינים חדרו למחוז הרוסי בריאנסק, בגבול אוקראינה, ירו למוות באדם אחד לפחות ומחזיקים בכמה בני ערובה בתוך חנות.

על פי סוכנויות הידיעות הרוסיות, המסתננים שחצו את הגבול פתח באש לעבר מכונית חולפת, והרגו אדם אחד ופצעו ילד בן 10. בהמשך הגיעו לשני כפרים, ובאחד מהם, הכפר לובצ'ניה השוכן פחות מקילומטר מגבול אוקראינה, הם לקחו בני ערובה בחנות. לטענת הרוסים, הכוחות האוקראיניים גם תקפו עם מל"ט וירו פגזים על אזורים רוסיים הסמוכים לגבול.

עוד מבחזית החדשות

הדיווח על האירוע בבריאנסק מגיע שעות אחרי מתקפה רוסית קטלנית בעומק אוקראינה. לפחות שלושה בני אדם נהרגו ושישה נפצעו כשטיל רוסי פגע לפנות בוקר בבניין מגורים בן חמש קומות בעיר זפוריז'יה, בירת מחוז זפוריז'יה שאת חלקו כבשה רוסיה בשנה שעברה. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שכמה קומות בבניין נחרבו ו-11 בני אדם חולצו. "רוסיה רוצה לגרום לכך שכל יום יהיה עבור עמנו יום של טרור, אבל הרשע לא ישרור באדמתנו", הצהיר זלנסקי.

בנוסף, דווח על הרוג ופצוע בהתקפה רוסית הבוקר בבחמוט, העיירה האסטרטגית במחוז דונייצק שבה יש קרבות עזים בין צבא רוסיה, המגובה בשכירי החרב מ"קבוצת וגנר" לבין הצבא האוקראיני. המערכה על בחמוט נמשכת כבר שבעה חודשים, אבל בשבועות האחרונים הצליחו הכוחות הרוסיים להתקרב לעבר העיירה משלושה כיוונים, ולחיילים האוקראינים נותר רק נתיב מילוט אחד.

ניצחון בבחמוט יהיה הישג מורלי חשוב לפוטין ואנשיו אחרי חודשים של הפסדים משפילים בחזיתות אחרות, אולם הוא יוכל גם להקל על הצבא הרוסי להתקדם לערים גדולות יותר במחוז דונייצק , כמו קרמטורסק וסלוביאנסק. אוקראינה טוענת כי חשיבותה האסטרטגית של בחמוט אינה גדולה כפי שהרוסים היו רוצים לחשוב, אך היא ממשיכה להפגין שם התנגדות עזה.

עוד מבחזית החדשות

על פי דיווחים המגיעים מבחמוט, הלחימה שם גבתה בחודשים האחרונים מחיר דמים עצום, עם אלפי חיילים הרוגים משני הצדדים. אתמול דיווח "ניו יורק טיימס" מפי מקורות אוקראיניים כי במהלך הקרבות נפל הצבא הרוסי למלכודת שטמנו לו האוקראינים ואיבד 130 טנקים, אולם גם מצב הצבא האוקראיני שם קשה, ואתמול הודה הנשיא זלנסקי כי לא מן הנמנע שהוא ייאלץ לסגת מהעיירה.

באוקראינה יש מי שכבר אומרים בפה מלא כי מוטב שההגנה על בחמוט לא תימשך עוד זמן רב. חבר פרלמנט אוקראיני אמר אתמול לרדיו בקייב: "אני מאמין שבמוקדם או במאוחר ניאלץ לעזוב את העיירה, לא הגיוני להחזיק אותה בכל מחיר". עם זאת הוא הדגיש: "לעת עתה נמשיך להגן עליה לצורך השגת כמה מטרות, בראש ובראשונה כדי להסב לרוסיה אבדות רבות ככל האפשר ולגרום לה לבזבז את התחמושת והמשאבים שלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים