שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מסתורין באיראן: מי הרעיל כ-1000 תלמידות?
בפרלמנט האיראני חשפו השבוע כי יותר מ-900 תלמידות בערים שונות במדינה הורעלו בבתי הספר | הנשיא איברהים ראיסי הורה על פתיחת חקירה
נשיא איראן, איברהים ראיסי | צילום: Armin2210

נשיא איראן איברהים ראיסי הורה השבוע לפתוח בחקירה, מי הרעיל כ-1,000 ילדות ונערות במדינה. מחוקק איראני, חבר הוועדה לביטחון לאומי, חשף השבוע כי יותר מ-900 תלמידות הורעלו בעשרות בתי ספר ברחבי המדינה מאז חודש נובמבר.

תלמידות רבות פונו לקבלת טיפול רפואי לאחר שחוו תסמינים של קושי בנשימה, בחילה, כאבי שרירים, אובדן הכרה ותשישות, באופן מסתורי. המשותף לכל המקרים כמעט ב-100% היא העובדה שאירועי ההרעלה התרחשו בבתי ספר לבנות. המקרים הראשונים נרשמו בעיר קום, הנחשבת למרכז דתי חשוב באיראן, אולם התרחבו גם לטהראן, ארדביל, כרמנשאה וערים נוספות.

עוד מבחזית החדשות

התופעה החלה ב-30 בנובמבר, כאשר 18 תלמידות אושפזו מבית ספר אחד בלבד בקום. ב-14 בפברואר דווח על אשפוז של יותר מ-100 תלמידות הלומדות ב-14 בתי ספר שונים בעיר קום. בסוכנות הידיעות תסנים כינו את הידיעה "הרעלה המונית".

ביום שלישי דווח שלפחות 35 תלמידות הורעלו בבית ספר בטהראן. הרשויות דיווחו שכולן טופלו "במצב טוב", וחלק מהן שוחררו עוד באותו יום. באהראן איינולאהי, שר הבריאות האיראני, ביקר חלק מהתלמידות שנפגעו בעיר קום, אך הדגיש שכולן במצב קל.

איינולאהי אמר שצוות משרד הבריאות אסף דגימות מבדיקות התלמידות, ולפי שעה דווח כי לא נמצאו בהן חיידקים או נגיפים. סגן שר הבריאות האיראני אמר כי ניכר שכל ההרעלות קשורות בחומרים כימיים, אך לא מדובר בחומרים כימיים מוכרים המשמשים לפגיעה.

לפחות במקרה אחד, התרחשה הרעלה מסתורית גם בבית ספר לבנים, אולם ההערכה הרווחת היא, כי מדובר בניסיון של גורמים שמרנים באיראן להביא לסגירת בתי הספר לבנות ולמנוע מהן גישה לחינוך. האירועים מגיעים לאחר מחאות החיג'אב שחרתו על דגלן את שיפור מעמדן וזכויותיהן של נשים באיראן, תחת הסיסמה "אישה, חיים, חירות".

עוד מבחזית החדשות

באופן רשמי הממשלה האיראנית מתנגדת למניעת גישה של ילדות ונערות למערכת החינוך.. בשנה האחרונה מתחה טהראן ביקורת נוקבת על ממשלת הטליבאן באפגניסטן, לאחר שזו אסרה באופן שרירותי את הגישה לחינוך עבור ילדות, נערות ונשים אפגניות.

לא מן הנמנע כי מדובר בגורמים באיראן, מטעם המשטר או גופים עצמאיים, המעוניינים לדכא את הקריאה לשיפור מעמדן של הנשים. לפחות על פי חלק מהדיווחים נטען כי התלמידות הורעלו לאחר שהשתתפו בהפגנות נגד המשטר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים