שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מספרים בלתי נתפסים: כמה חיילים איבדה רוסיה במלחמה?
המלחמה באוקראינה
משרד ההגנה האוקראיני טוען כי מאז הפלישה לאוקראינה, איבדה רוסיה מעל ל-250 אלף חיילים | ברוסיה לא מאשרים ולא מכחישים את הדיווחים
צבא אוקראינה | צילום: דוברות נשיא אוקראינה

משרד ההגנה האוקראיני טוען כי מאז פלשה רוסיה לאוקראינה, היא איבדה מעל ל-250 אלף חיילים. לטענת קייב, רק בשבוע האחרון נהרגו 530 חיילים רוסים, ובחודש האחרון נהרגו 4,140.

למרות זאת, הקרמלין לא מרבה להתייחס להערכות שלו לגבי מספר קורבנות החיילים, וגם כשכן, מומחים טוענים שהמספרים אינם מדויקים. בינתיים, דיווחה קייב על התקדמות במהלך סוף השבוע באזור הגבול של מחוז דונייצק זפוריז'יה. המכון לחקר המלחמה (ISW) העריך, שאם אכן קיימת התקדמות שכזו, הרי שמדובר ב"צעד משמעותי מבחינה טקטית" עבור אוקראינה.

עוד מבחזית החדשות

המכון לחקר המלחמה הוסיף כי אוקראינה הצליחה להתקדם במספר אזורים במחוז זפוריז'יה, בין היתר בסמוך לעיר רובוטינה. על פי דוח המכון, בלוגרים רוסים אף הציגו הוכחות לכך שמוסקבה נסוגה מכמה נקודות במחוז.

למרות הדיווחים על ההתקדמות האוקראינית, בלוגרים צבאיים מובילים היו יותר זהירים בהצהרות של משרד ההגנה הרוסי וההתקדמות במחוז זפוריז'יה. סגנית שר ההגנה האוקראיני חנה מליאר, מסרה ל-סוכנות הידיעות הממלכתית האוקראינית "Ukrinform" כי "לקייב הצלחות גדולות במחוז", אך גם הוסיפה שהכוחות הרוסים ממשיכים במתקפות המסיביות במקום. לדבריה, "רוסיה הפגיזה אלפי פעמים במהלך השבוע האחרון, מדובר בפרץ אש מתמשך"

אמש, טען משרד ההגנה הרוסי כי הכוחות הרוסים באוקראינה איבדו 12 טנקים, 14 כלי רכב משוריינים ו-19 מערכות ארטילריה תוך 24 שעות בלבד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים