שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מסמכי הפנטגון: האם פריגוז'ין בוגד בפוטין?
הוושינגטון פוסט דיווח על פי מסמכים שדלפו מהפנטגון כי ראש קבוצת כוח וגנר הציע לחשוף את מיקום החיילים הרוסים לאוקראינה בתמורה להסגת הכוחות מבחמוט
יבגני פריגוז'ין

הוושינגטון פוסט דיווח היום (שני) על סמך מסמכי הפנטגון שדלפו לרשת, כי יבגני פריגוז'ין, ראש "קבוצת וגנר", מיליציית שכירי החרב הרוסית שנלחמת לצד צבא רוסיה במלחמה באוקראינה, הציע לחשוף את מיקום הכוחות הרוסיים בפני ממשלת אוקראינה. על פי הדיווח, פריגוז'ין הציע בינואר האחרון לממשלת אוקראינה להסיג את כוחותיה מהעיר בחמוט, שעליה נלחמים צבא רוסיה וצבא אוקראינה במשך חודשים ארוכים, בתמורה למידע על מיקום כוחות צבא רוסיה, אך בקייב סרבו להצעה.

פריגוז'ין העביר את הצעתון לאנשי הקשר שלו במנהל המודיעין הצבאי של אוקראינה, איתם ניהל תקשורת חשאית במהלך המלחמה. עוד עולה מהדיווח כי פריגוז'ין הסתכסך בפומבי עם מפקדי צבא רוסיה, שעליהם זעם שלא ציידו את כוחותיו בנשק ובתמיכה חיונית למאמץ המלחמתי של מוסקבה. יש לציין כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, עשוי בהחלט לראות בהצעתו של פריגוז'ין מעשה בגידה.

עוד מבחזית החדשות

שני פקידים אוקראינים אישרו כי פריגוז'ין שוחח מספר פעמים עם מנהלת המודיעין האוקראינית, המכונה HUR. פקיד אחד אמר שפריגוז'ין הרחיב על ההצעה לגבי באחמוט יותר מפעם אחת, אבל קייב דחתה אותה מכיוון שגורמים רשמיים לא סמכו על פריגוז'ין. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לא אישר את המגעים עם פריגוז'ין ואמר כי "זה עניין של מודיעין צבאי".

אין ויכוח על העובדה כי פריגוז'ין מתוסכל מהקרבות בבחמוט. הוא התלונן, בפומבי ובפרטי, על כך שמשרד ההגנה הרוסי לא נתן ללוחמיו את התחמושת והמשאבים הדרושים להם כדי להצליח. הלחימה העקובה מדם בבחמוט גבתה בחודשים האחרונים אבדות כבדות בקרב שכירי החרב של פרוגוז'ין. פריגוז'ין, שהבטיח להשתלט על העיר עד ה-9 במאי, בזמן לחגיגות יום הניצחון של רוסיה, איים לאחרונה בפומבי להוציא את כוחותיו מבחמוט.

פריגוז'ין, שהבטיח להשתלט על העיר עד ה-9 במאי, בזמן לחגיגות יום הניצחון של רוסיה, איים לאחרונה בפומבי להוציא את כוחותיו מהקרב.

על רקע מתוח זה, ניהל פריגוז'ין מערכת יחסים סודית עם המודיעין האוקראיני. באחד המסמכים נחשף כי בנוסף לשיחות טלפון, נערכו גם פגישות אישיות עם קציני HUR במדינה לא מוגדרת באפריקה, שבה כוח וגנר מספק ביטחון לממשלה המקומית. הקרמלין סרב להגיבה על חשיפת התקשורת של פריגוז'ין עם אוקראינה.

לעומת זאת, כאשר נודע לפריגוז'ין על דליפת המסמכים מהמודיען האמריקאי הוא כתב בערוץ הטלגרם שלו "כן כמובן שאני יכול לאשר את המידע הזה, אין לנו מה להסתיר מהשירותים המיוחדים הזרים. בודאנוב ואני עדיין באפריקה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים