שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מנכ"ל חברת החשמל קובע: זה שהחרדים ייהנו מחשמל כשר, הוא רק תוצר לוואי של הפרויקט
מאיר שפיגלר התייחס לאישור הקמת המתקן לאגירת חשמל בבני ברק אותו אישרה הממשלה: "כמו כל פרויקט של חברת החשמל, גם זה לטובת הציבור"
מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר | צילום: ynet

ממשלת ישראל אישרה אתמול (ראשון) את השלב הראשון בתוכנית שתאפשר לחברת החשמל להקים בבני ברק מתקן פיילוט ל"חשמל כשר", שישמש את החרדים שמחמירים ואינם משתמשים במערכת החשמל בשבתות וחגים. המתנגדים לתוכנית, ביניהם מומחי אנרגיה, טוענים כי מי שבפועל ישלם בדרך עקיפה את עלויות ההקמה של המיזם הוא הציבור, מאחר שחברת החשמל תקים אותו וזה יתגלגל מיידית לתעריף החשמל שכולנו משלמים ונקבע על ידי רשות החשמל.

לעומת זאת, שר האנרגיה טען כי: "אגורה אחת לא תהיה על חשבון הציבור. לא מייקרים תעריף וזה לא יפגע בתחרות של חברת החשמל מול הגורמים הפרטיים".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר השר כץ "מתקני אגירה הם החשמל המודרני, אנחנו מקימים את זה עכשיו בתנופה בכל המדינה. זה בעצם לאגור חשמל בשעות השפל ולהשתמש בשעות היום. ומה קרה שהאמצעי הטכנולוגי הזה מאפשר לציבור החרדי לקבל מאותו מתקן אגירה שמספק באמצע השבוע לכולם בסוף שבוע לצרוך חשמל שלא נוצר בשבת? הוא מחליף מציאות קשה של שימוש בגנרטורים שמזהמים".

מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, הסביר על הפרויקט ל-ynet וטען: "הפרויקט הזה לא ישפיע על תעריף החשמל והוא ימומן בדיוק כמו כל פרויקט אחר שחברת החשמל עוסקת בו ומפתחת אותו לטובת כלל הציבור. אנחנו מקווים לקבל מקור תקציבי, אבל נכון לרגע זה עדיין לא קיבלנו את האישור לכך, ולמרות זאת אנחנו עושים את הכול כדי ליצור פלטפורמה לשוק תחרותי שלכאורה נוגדת את האינטרס של חברת החשמל. כי גם אנחנו ספקי חשמל, ואם אני מספק את אפשרות לכל אחד שחפץ בכך לקבל מונה חכם הוא יכול לעבור לכל ספק אחר. ואנחנו עושים את זה מתוך אמונה בשוק תחרותי חופשי".

עוד אמר שפיגלר: "אנחנו מתכוונים למכור את המתקן, זאת אומרת היום אנחנו משקיעים על בסיס תוכנית עסקית, שתידרש לקבל את אישור דירקטוריון חברת החשמל ורק לאחר מכן אנחנו נוציא אותה לפועל. בתחשיבים שלנו אנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה כלכלית שבבוא העת, עד שלוש שנים, כשנמכור את המוצר הזה אנחנו נצא נשכרים מהמכירה גם בפן הכלכלי".

לטענת שפיגלר "העיקר בהקמת המתקן הוא לייצב את מערכת החשמל הארצית, לגרום לכך שאספקת החשמל תהיה איכותית ואמינה, ויש כמובן גם תוצר לוואי שמאפשר לאלה שמאמינים להיעזר בחשמל שלא מייצרים אותו בשבת, הם יכולים ליהנות מזה. זה רק בגדר מוסיף ולא גורע, וצריך לראות את זה לטובה, ולא לראות את זה בפן השלילי של המילה. תופתעו לדעת זה לא המקום הראשון. אנחנו בהחלט התקנו מתקנים כאלה ועתידים להתקין נוספים ברחבי הארץ, בעיקר בפריפריה. אלא מה, כאן מדובר בפיילוט ראשון מסוגו בעולם שבמסגרתו אמורים למתג אוכלוסייה לא מועטה, סדר גודל של כ-3,000 יחידות דיור, לשתי רשתות. במהלך השבוע הרשת הרגילה, ובמהלך השישי-שבת הרשת שתהיה ניזונה מאותה אנרגיה שאנחנו נאגור אותה כל הזמן לטובת, בין היתר צורכי השוק, צורכי הרשת, וגם לטובת אלה שרוצים בשבת לקבל חשמל שלא ייצרו אותו באותו זמן".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. לא מבין למה מנכל הביטוח הלאומי לשעבר עכשיו מנכל חברת חשמל אין אנשים אחרים לתפקיד פשוט שחיתות של חלוקת גובים ללא הפסקה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים