שיתוף
תגובות
חדשות » מנהל רשות המיסים: "מכעיס אותי לדעת שאנשים יצירתיים שגדלו והתחנכו פה מנסים לא לשלם מיסים"
מנהל רשות המיסים ערן יעקב השתתף בכנס ענף המיסוי ומתח ביקורת על הקריאות להוציא כספים מחוץ לישראל | "אמירות שעלולות להשפיע באופן ישיר או עקיף על הכלכלה"
שר המשפטים יריב לוין | צילום: ערוץ כנסת

ערן יעקב מנהל רשות המיסים, השתתף הבוקר (חמישי) בפורום Duns 100 השנתי של בכירי ענף המיסוי במלון רויאל ביץ' בתל אביב, ומתח ביקורת חריפה על היזמים ואנשי ההייטק שקוראים להעביר כספים למדינות אחרות או לסרב לשלם מיסים.

לדברי יעקב "בנוגע לרפורמה המשפטית, כאיש מקצוע וכאזרח אני מוטרד מדבר אחד: לעיתים בהסתכלות הפיננסית, יש פער בין השיח לבין האווירה והתבטאויות החברות בנושא העברת הכספים. מותר להעביר את הכספים אבל צריך לשים לב כי לפעמים הדברים מתגלגלים לא כמו שרצו, ונוצר תהליך שאף אחד לא התכוון. אלו אמירות שעלולות להשפיע באופן ישיר או עקיף על הכלכלה ועל השקעות. אני חושב שצריך, ראוי וחובה לקיים שיח אחר".

עוד מבחזית החדשות

יעקב התייחס למדיניות המיסוי בישראל והבהיר שלחברות מכל העולם נוח לעשות עסקים בארץ. לדבריו: "בנושא המיסים, מדינת ישראל עם משטר מס מאוד נוח לעשיית עסקים. כמובן שיש דברים שצריך לטפל בהם מבחינה בירוקרטית. בנושא השקעות של חברות בינלאומיות שמגיעות לישראל, הן נהנות מאחוזי מיסים נמוכים והטבות רבות. בישראל קיים אקו-סיסטם מצוין, מהאנשים החכמים בעולם המאפשרים כלכלה טובה ויוזמה רבה. מטריד אותי שחברות מהעולם מנסות לשאוב את המוח הישראלי, מכעיס אותי לדעת שאנשים יצירתיים שגדלו והתחנכו פה מנסים לא לשלם מיסים, יש אוכלוסיות עם מודעות מופחתת לתשלום מיסים".

גם עו"ד דן ביין, ממשרד ביין ושות׳, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה בדימוס, השתתף בכנס והתייחס לגבי הרפורמה במערכת המשפט. לדבריו "בנושא הרפורמה המשפטית, עילת הסבירות מאוד חשובה גם בתחום המס", טען. "השאלה היא אם הולכים לגישה הרחבה של הרפורמה, שאומרת לבטל לגמרי את עילת הסבירות. גם אם הרפורמה רק מתרכזת בתחום המשפטי זה יוצר אווירה שבתי המשפט לא יעזרו, או מאוד יימנעו מלהתערב בהחלטות מנהליות, גם בתחום המיסים. נושא זה יהווה אחד השיקולים שיכולים להשפיע על משקיעים. השאלה היא אם יש להם סיכוי מול בתי המשפט או לא, לכן הרפורמה בהכרח עלולה להשפיע".

בימים האחרונים קראו אנשי הייטק ישראלים להעביר כספים מחוץ לישראל. האחרון שבהם היה מייסד היוניקורן וורביט, תום ליבנה, שאמר כי הוא מתכוון לעזוב את הארץ ולהפסיק לשלם פה מיסים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים