שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מנהיג קבוצת וגנר מאשים את בכירי הצבא הרוסי: "בוגדים"
מתיחות רבה בין בכירי הצבא הרוסי לפריגוז'ין, שהאשים כי שר ההגנה ומפקד הצבא כי הורו שלא להעביר תחמושת לאנשיו | במוסקבה הכחישו את הטענות
יבגני פריגוז'ין

מתיחות בין בכירי הצבא הרוסי למנהיג קבוצת וגנר יבגני פריגוז'ין. אתמול האשים פריגוז'ין את משרד ההגנה במוסקבה ב"בגידה", וטען כי הם מנסים "להשמיד" את קבוצת וגנר. ההתבטאות אתמול הגיעה לאחר שורה של עימותים בין פריגוז'ין למנהיגי הצבא ברוסיה.

פריגוז'ין טען אתמול בחשבון הטלגרם שלו, כי משרד ההגנה מונע מלוחמי קבוצת וגנר במזרח אוקראינה תחמושת. "לא רק שמפקד צבא רוסיה ושר ההגנה נתנו הוראות שלא לספק תחמושת לקבוצת וגנר, אלא שהם הורו גם לא לספק לה סיוע אווירי".

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף פריגוזין כי: "יש פה אופוזיציה ישירה, ואין לראות אותה אלא כניסיון להשמיד ולחסל את קבוצת וגנר. זה בהחלט עשוי להיחשב כבגידה". בנוסף, פריגוז'ין האשים את צמרת ההגנה הרוסית כי הם מונעים אפילו העברת אתי חפירה ללוחמי קבוצת וגנר, וכך הם לא מסוגלים לחפור שוחות בשדה הקרב.

קבוצת וגנר של פריגוז'ין, המקורב לפוטין, הפכה לגורם מוכר ומפורסם בעקבות המלחמה באוקראינה. מייסד הקבוצה הודה לראשונה שהוא עומד בראשה, לאחר שבעבר הכחיש זאת בתוקף ואף איים לתבוע עיתונאים שדיווחו על כך. קבוצת וגנר הובילה ומובילה קרבות רבים במזרח אוקראינה, לרבות הקרב לכיבוש העיר סולדאר, והקרב בניסיון לכבוש את העיר באחמוט.

בשבועות האחרונים טען פריגוז'ין כי היקף פעילותה של קבוצת וגנר צפוי להצטמצם משום שהיחידה הפסיקה לגייס אסירים מבתי הכלא ברוסיה. על פי הדיווחים, המתיחות בינו לבין בכירי הצבא הרוסי, גרמה לכך שאנשי משרד ההגנה הרוסי מונעים ממנו להמשיך ולגייס אסירים.

קבוצת האסירים אותה גייס פריגוז'ין התגייסה בחוזה למשך חצי שעה, עם הבטחה לחנינה מעונש המאסר עם תום תקופת השירות. בחודש האחרון החלו להשתחרר חלק מהאסירים, שנותרו בחיים, ולחזור לחיים האזרחיים ברוסיה. בארה"ב מעריכים שהאבדות של קבוצת וגנר באוקראינה מגיעות ליותר מ-30 אלף. בסרטון שהופץ אתמול בכלי תקשורת רוסיים נראים מאות ארונות קבורה המיוחסים לאנשי קבוצת וגנר, עם האות K המזוהה עם היחידה לפני המספר האישי המוטבע על כל ארון.

פריגוז'ין האשים בעבר את משרד ההגנה הרוסי בגנבת קרדיט על ניצחונות של קבוצת וגנר בשדה הקרב, ופעמים רבות מתח ביקורת פומבית על מפקד הצבא ואלרי גרסימוב ושר ההגנה סרגיי שויגו. לאורך תקופת המלחמה נראה היה שקרנו של פריגוז'ין עלתה במסדרונות הקרמלין ובזירה הפוליטית במוסקבה, אך כעת נראה שגורמים רשמיים פועלים לחסום אותו.

עוד מבחזית החדשות

במשרד ההגנה דחו בתוקף את טענות פריגוז'ין, והכחישו שהם מגבילים את כמות התחמושת הנשלחת למתנדבים לחזית. למרות ההודעה, לא צוין במפורש שהמשלוחים מיועדים בין השאר לקבוצת וגנר. "כל הבקשות לקבלת תחמושת נענות מהר ככל הניתן", נמסר. "כל ניסיון לייצר קרעים בין גורמי הצבא אינו מועיל ומסייע באופן בלעדי לתועלת האויב".

פריגוז'ין הגיב להודעה זו של משרד ההגנה הרוסי, ואמר כי מדובר בזלזול מוחלט באנשיו. הוא הדגיש כי אנשיו סובלים ממחסור כבד בתחמושת, ואמר כי ההודעה ממוסקבה היא לא פחות מ"יריקה בפנים של קבוצת וגנר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים