שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ממשל ביידן מזהיר את ישראל מפני העברת סמכויות ביו"ש לידי סמוטריץ'
נתניהו יצטרך להכריע בקרוב כיצד ליישם את ההסכם הקואליציוני ולהעביר לידי בצלאל סמוטריץ' את סמכויות מתאם הפעולות בשטחים והמנהל האזרחי בכל הנוגע ליו"ש
שר האוצר בצלאל סמוטריץ | צילום: לע״מ

ארצות הברית הזהירה את ישראל היום (חמישי) כי העברת הסמכויות ביהודה ושומרון לידי בצלאל סמוטריץ' תחשב מבחינתה כצעד של סיפוח.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יידרש להכריע בקרוב האם וכיצד ליישם את ההסכם הקואליציוני, שקובע כי סמוטריץ' יקבל לידיו את סמכויות מתאם הפעולות בשטחים והמנהל האזרחי בכל הנוגע לסוגיות אזרחיות ביהודה ושומרון. סמכויות אלה נוגעות בעיקר ליישובים היהודים ביהודה ושומרון.

עוד מבחזית החדשות

בשבוע שעבר ביקרה בישראל עוזרת שר החוץ האמריקאי ברברה ליף וקיימה שיחות בירושלים עם היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי ועם בכירים נוספים, בניסיון לקדם צעדים לבלימת ההסלמה ביהודה ושומרון. בכירים ישראלים ואמריקאים טענו לאחר הפגישה, כי ליף אמרה להנגבי כי ממשל ביידן מודאג מהאפשרות שחלק מהסמכויות ביו"ש יעברו משר הביטחון יואב גלנט לידיו של השר בצלאל סמוטריץ',.

ליף אמרה להנגבי כי צעד כזה יסבך עוד יותר את המצב בזמן שבו יש לפעול להרגעת השטח, וייחשב בעיני הממשל כצעד לכיוון סיפוח הגדה המערבית מצידה של ממשלת ישראל. בכירים במשרד הביטחון ובצה"ל אמרו לעוזרת שר החוץ כי הם מתנגדים להעברת סמכויות לידי סמוטריץ', ומודאגים מההשלכות של מהלך כזה.

על פי ההסכם הקואליציוני, סמוטריץ' אמור לקבל את הסמכות על מתאם הפעולות בשטחים והמנהל האזרחי, שאחראים על המדיניות האזרחית ביהודה ושומרון. סמכויות אלה, שנמצאות כיום בידי שר הביטחון, יעניקו לו השפעה רבה על היישובים היהודיים ועל המדיניות האזרחית כלפי הפלסטינים שחיים בשטח C, שמהווה 60% מיו"ש.

עוד מבחזית החדשות

שר הביטחון גלנט מתנגד בצורה חריפה לכל העברה של סמכויות ממשרד הביטחון לידיו של סמוטריץ'. הפגישות שהתקיימו בין גלנט לסמוטריץ' ופגישות נוספות בהן השתתף גם ראש הממשלה נתניהו הסתיימו ללא תוצאות. נתניהו ביקש משני השרים להגיש לו את הצעותיהם לגבי יישום ההסכם הקואליציוני וסוגיית הסמכויות כדי שהוא יקבל הכרעה בנושא.

דובר מטעם משרד החוץ האמריקאי אמר כי ממשל ביידן סבור כי הימנעות מצעדים חד צדדיים, עמו סיפוח שטחים, הוא קריטי עבור ישראל, כדי לא להחריף את המתיחות ולא לתקוע מקל במאמצים לקדם משא ומתן לפתרון שתי המדינות. דובר מטעם משרד החוץ האמריקאי אמר כי "החלה נוספת של החוק האזרחי הישראלי ביהודה ושומרון הוא בהחלט צעד מהסוג הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים