שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מכשול נוסף בדרך להקמת הממשלה: דחייה בלו"ז החקיקה של הממשלה העתידית
היועמ״שית לכנסת החליטה לאשר דיון נוסף בוועדה המיוחדת שעוסקת בחוקי דרעי וסמוטריץ' | משמעות הדחיה; קושי על הממשלה העתידית לסיים את הליכי החקיקה
יו״ר ש״ס אריה דרעי | צילום: יעקב כהן

האופוזיציה המיועדת רשמה היום (שני) הישג קטן אך משמעותי. היועצת המשפטית לכנסת החליטה לאשר דיון נוסף בוועדה המיוחדת שעוסקת בחוק דרעי וחוק סמוטריץ'. משמעות ההחלטה היא דחיה נוספת בחקיקת הממשלה המיועדת, שיקשה עליה להשלים את החקיקה עד להשבעת הממשלה. משפטנים בכירים יעצו ליו"ר ש"ס לשקול לותר על חוק דרעי, מכיוון שהסיבה לדיון הנוסף הוא הסערה שקמה לאחר שיו"ר הוועדה שלמה קרעי רצה להכניס לנוסח החוק סעיף חדש שאומר כי החוק יחול באופן מיידי לאחר העברתו בקריאה השלישית בכנסת, וזאת, מבלי לחכות את פרק הזמן שהוא אמור לשהות ברשומות. 

עוד מבחזית החדשות

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מסיעת ישראל ביתנו טענה בוועדה כי מדובר בסעיף חדש, וחברי האופוזיציה סירבו להמשיך בדיון. בעקבות זאת קבעה היועצת המשפטית כי יש לקיים דיון מעמיק על התוספת החדשה שניסה קרעי להוסיף.  

כזכור, בשבוע שעבר אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה, את הצעת החוק שתאפשר את מינוי יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לתפקיד שר בממשלה, ברוב של 63 תומכים מול 52 מתנגדים. הצעת החוק נכרכה בהצעת הצעת החוק שתאפשר מינויים של שרים נוספים במשרדים, ביניהם של יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', המיועד לתפקיד שר במשרד הביטחון. לפי ההצעה, יש לשנות את אחד מתנאי הכשירות למינוי שרים לממשלה, הקבוע בסעיף 6 לחוק היסוד, ולקבוע כי הגבלת הכשירות למינוי שר בשל הרשעה בעבירה תתקיים רק אם שר נידון לעונש מאסר בפועל. עוד מוצע לשנות, כי בנוסף לשר הממונה על משרד ממשלתי, ניתן יהיה למנות שר נוסף במשרד, כך שבאותו משרד יכהנו שני שרים בו זמנית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים