שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » "מי שהתעסק בשטויות בפורים נענש"
מרן רה"י
מרן הגרי"כ אדלשטיין בדברים נוקבים לקראת חג הפורים המתקרב: "יש כאלו שרוצים לצער מישהו אז מחכים לפורים. פורים זה זמן של אהבת הבריות"
מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א | צילום: צילום מסך

מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין נשא דברים נוקבים לקראת פורים ואמר כי "יש כאלה שבפורים אם יש איזה קפידא על מישהו ורוצים לצער אותו, אז מחכים לפורים, ועושים איזה כתבה על עיתון קיר, או סתם רוצים לעשות שמח, לשמח את הציבור, שיהיה בשמחה, שמחת פורים, אז עושים הצגה כזאת, לוקחים מישהו, אדם חשוב או פחות חשוב ועושים ככה בדחנות, כך מעשים שהיו".

"אז המציאות הייתה שכל אלו שעסקו בזה נענשו בצורה איומה, בצורה משונה מאד. כשבפורים עשו ליצנות, או סתם נקמה עם חשבונות לחכות לפורים, נענשו בצורה משונה מאוד".

"פורים זה זמן של אהבת הבריות, משלוח מנות איש לרעהו, כתוב אורה ושמחה וששון ויקר. פורים כתוב כפורים, יום כיפור זה כמו פורים, זאת אומרת פורים זה יותר מיום כיפור, זה שאלה מה הפשט בזה, על כל פנים זאת אומרת כמו שביום כיפור אדם מקבל מדרגה יותר גדולה על ידי התשובה ביום כיפור והצום, אדם מתעלה, מקבל התעלות, אז גם בפורים אדם מקבל מדרגה, עוד מדרגה, יותר מאשר ביום כיפור, ככה זה".

"אז זה זמן כזה שאדם מקבל יותר מדרגה, אז לעסוק בדברים כאלה שזה נגד השכל ונגד הדין? נגד המידות הטובות? אז לא שייך דבר כזה, זה דבר פשוט".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים